تبیان، دستیار زندگی
می شود برگشت و با خود گفتگویی داشت تلفن های روابط عمومی سیما پشت سر هم به صدا در می آید. تقاضای تكرار مجدد این قسمت ها.آدم هایی كه در زیر می بینید از پرطرفدارترین سوژه های مهاجران بودند اگر به هر دلیلی موفق به دیدن یكی از ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین های برنامه مهاجران

می شود برگشت و با خود گفتگویی داشت


تلفن های روابط عمومی سیما پشت سر هم به صدا در می آید. تقاضای تكرار مجدد این قسمت ها.آدم هایی كه در زیر می بینید از پرطرفدارترین سوژه های مهاجران بودند اگر به هر دلیلی موفق به دیدن یكی از این قسمت ها نشدید می توانید دعا كنید تا چندوقت دیگر VHS مجموعه مهاجران هم مثل خیلی كارهای دیگر بیرون آید.

پروفسور شكیبا: فوق تخصص میكروبیولوژی، استاد دانشگاه و محقق بیماری های روماتیسم و آرتروز‎/ آلمان (مونیخ).

بسیاری از داروهای موجود در دنیا، نتیجه تحقیقات شكیباست. او بودجه هنگفتی از كارخانه های داروسازی معتبر دنیا برای تحقیقات خود در زمینه داروها دریافت می كند. جالب است بدانید شكیبا متولد گرگان است. اكثر همشهری هایش از دردهای مفصلی ناشی از رطوبت رنج می برند. همین انگیزه او برای پرداختن به این دردهای مفصلی است. جوانی بعد از برنامه شكیبا با مهاجران تماس گرفته بود و گفته بود: این قسمت را در اوج ناامیدی دیدم. ولی وقتی برنامه تمام شد، بلند شدم، رفتم تا صبح درس خواندم. زندگی برایم امید و معنا پیدا كرده بود.

پروفسور سمیعی: جراح، فوق تخصص مغز و اعصاب‎/ آلمان (هانوفر).

بعد از تماس های پی در پی مردم ایران تصمیم گرفت پس از مدت ها به ایران سفر كند. او می خواهد چیزی شبیه به اولین مركز تحقیقاتی - درمانی مغز و اعصاب را كه قبلاً در آلمان تأسیس كرده بود، در بیمارستان میلاد راه اندازی كند. (او همان كسی است كه از همان اول قضیه لاله و لادن می گفت این عمل ناموفق خواهد بود و زنده ماندنشان امكان ندارد.)

دكتر دانشگر: آرشیتكت، تئوریسین معماری‎/ اتریش (وین).

با وجود این كه در برنامه هیچ آدرس و نشانه ای از او داده نشد و برنامه، آخر شب دوشنبه پخش شد، بعدازظهر سه شنبه، دكتر دانشگر با فارسی تماس گرفته بود و گفته بود 800 ای میل از ایران برای او آمده، پیام هایی پر از امید و تحویل گیری. الان هم قرار شده دكتر دانشگر سر در ورودی شهر بروجرد را بسازد كه به نوعی یادبود آیت الله بروجردی است.

مهندس تهرانی: آرشیتكت، مدیر عامل و سهام دار كمپانی های BRT از مشهورترین كمپانی های ساختمان سازی در جهان‎/ آلمان (هامبورگ).

تهرانی بعد از پخش مهاجران و استقبال ایرانی ها، برای اولین بار بعد از 27 سال وارد ایران شد. و فعالیت هایی را در دانشگاه های تهران شروع كرد. او همچنین پروژه هایی را در شمال كشور شروع كرده است.

پروفسور رحمان زاده: فوق تخصص ارتوپد، مبتكر و مبدع جراحی های جدید ارتوپدی‎/ آلمان (برلین).

این روزها پروفسور رحمان زاده مشغول راه اندازی مركز جراحی بزرگی در كیش است. رحمان زاده به عنوان یكی از درجه یك ترین ها در كار خودش و در كل دنیا شناخته شده است.

علی دیزایی: فرمانده پلیس یكی از مناطق مهم لندن‎/ انگلیس (لندن).

ماجرای پرونده هیلیاس او را دیگر همه می دانند. به هرحال او كسی است كه یك تنه جلوی اتهام های پلیس اسكاتلندیارد ایستاد . دیزایی همین چند ماه پیش به دعوت نیروی انتظامی برای دومین بار (بعد از بیست سال) به ایران آمد. حتی در یكی از مناطق دور از شهر، در شمال كشور هم او را شناخته بودند.

مهیار منشی پور: قهرمان بوكس سبك وزن جهان‎/ فرانسه (پاتیغ).

قهرمانی كه برخلاف عرف بوكسور های حرفه ای دنیا ـ كه سطح فرهنگی پایینی دارند و بی سواد هستند ـ موقعیت اجتماعی بالایی دارد و با اكثر سران كشور فرانسه، نشست و برخاست دارد. او حتی پیشنهاد شهرداری یكی از شهرهای فرانسه را رد كرده است. بعد از برنامه مهاجران، منشی پور با فارسی تماس گرفته بود: بابا تو را خدا شماره من را به مردم نده. در حالی كه فارسی شماره منشی پور را به غیر از یكی دو نفر در فدراسیون بوكس به كسی نداده بود. به هرحال مردم این طوری اند دیگر. اگر با كسی حال كنند، شماره تلفن و آدرس ای میلش را از زیر سنگ هم شده پیدا می كنند. دیگر بعد از مهاجران، دیدن بالای صد ای میل در روز از ایران، برای منشی پور عجیب نیست.

پروفسور مهدی سجادی: نقاش معروف ایرانی‎/ اتریش (وین).

شاگرد كمال الملك، مدت ها بود كه می ترسید به ایران بیاید. زیرا زمانی مجبور بوده عكس شاه را بكشد. فارسی بارها به او گفته بود كه بابا تو داری از ایران حقوق بازنشستگی می گیری. تازه اگر بیایی، كلی هم تحویلت می گیرند. خلاصه این روزها بعد از پخش برنامه اش از تلویزیون ایران، وسوسه، سجادی را رها نكرده و كم كم به سرش زده است كه سری به ایران بزند.

فاطمه عبدلی

(با تشكر از مهدی فارسی)

لینک:

مهاجران: به هر کجا که روی، موفقیت به رنگ «کار» است