تبیان، دستیار زندگی
هتل ایران ، بدون مستخدمه ، بدون مشروبات الكلى «ایران بر خلاف تیم هاى دیگر حاضر در جام جهانى مثل برزیل و انگلیس تمام دوران اقامتش در جام جهانى را در هتل كرونه فریدریش هافن مى گذراند و تنها یك روز پیش از هر بازى به محل انجام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرط تیم ملى فوتبال ایران براى آلمانها

هتل ایران ، بدون مستخدمه ، بدون مشروبات الكلى


«ایران بر خلاف تیم هاى دیگر حاضر در جام جهانى مثل برزیل و انگلیس تمام دوران اقامتش در جام جهانى را در هتل كرونه فریدریش هافن مى گذراند و تنها یك روز پیش از هر بازى به محل انجام بازیهایش مى رود. روزنامه عامه پسندZ B چاپ مونیخ در گزارشى از حضور تیم ملى ایران براى بازیهاى جام جهانى آلمان از سه شرط مسؤولان فدراسیون براى حضور در كمپ فریدریش هافن خبر داده است. گوییدروف رییس هتل كرونه كه میزبان اردوى تیم ملى است درباره شرایط ایران براى اقامت در این هتل مى گوید: «آنها خواسته اند كه در مدت اقامت تیم ملى ایران مستخدمان زن در هتل حضور نداشته باشند. شرط دوم آنها این بوده كه در یخچال اتاق هاى بازیكنان ایران مشروبات الكلى نگذاریم و بار هتل هم تعطیل شود و دیگر خواسته شان هم سه میز بیلیارد، 4 پلى استیشن، 2 میز پینگ پنگ، یك دستگاه DVD و دو تابلوى دارت است تا بازیكنان تیم بتوانند ساعات استراحتشان را با این تجهیزات پر كنند.»

مدیر هتل محل اقامت تیم ملى مى گوید: «این خواسته هاى طرف ایرانى خیلى هم براى ما عجیب نیست. آنها در سال 2004 هم كه به هتل ما آمدند همین خواسته را داشتند كه از نظر ما مشكلى ندارد و مى پذیریم.»

البته مانوئلا پروپست رسپشن هتل هم به Z B گفته است كاركنان زن هتل كارهاى زیادى دارند و خبرى از مرخصى اجبارى براى خانم ها نیست.

هتل كرونه ساختمانى دوطبقه و كوچك است كه سال 1835 میلادى تأسیس شده و در محله آرام و در نزدیكى دریاچه فریدریش هافن بنا شده، این هتل گرانقیمت از روز 7 خرداد میزبان تیم ملى ایران براى جام جهانى است. كمپى كه به پیشنهاد برانكو ایوانكوویچ سرمربى تیم ملى براى اقامت تیم در نظر گرفته شده است. على تاجرنیا، عضو هیأت رییسه فدراسیون فوتبال درباره شرایط فدراسیون ایران براى هتل آلمانى مى گوید: «من در جریان ریز مسائل نیستم اما در سفرهاى خارجى معمولاً براى راحتى بازیكنان تیم سرپرستى شرایط خاصى را در نظر مى گیرند. البته در هیچ كدام از سفرهاى قبلى به یاد ندارم كه هتل محل اقامت تیم را از پرسنل زن خالى كرده باشند. شاید این كار به دلیل كوچك بودن هتل كرونه باشد اما درباره مشروبات الكلى و بعضى از غذاها كه از نظر شرعى، ما ایرانیان از آنها استفاده نمى كنیم به درخواست خود بازیكنان محدودیت هایى در منوى غذایى هتل ایجاد مى كنیم.»

تمام 50 اتاق هتل كوچك كرونه در این ایام توسط فدراسیون فوتبال اجاره شده و سه شرط مسؤولان فدراسیون فوتبال هم براى مسؤولان هتل به همین دلیل بوده است. یك منبع مطلع در فدراسیون فوتبال به ایران ورزشى مى گوید: «ما دو شرط اصلى براى مسؤولان هتل داشتیم كه همان امكانات رفاهى و تفریحى براى بازیكنان و جمع كردن مشروبات الكلى بود. معمولاً در هتل هاى اروپایى در زمان حضور تیم ها براى بالا رفتن روحیه بازیكنان پارتى هایى برگزار مى كنند كه ما خواسته ایم این كار را نكنند اما شرط سوم یا همان استفاده نكردن از مستخدمان زن در هتل براى ما بیشتر جنبه تبلیغاتى داشت.»

او توضیح بیشترى درباره این جنبه تبلیغاتى نمى دهد. با این وجود طرف آلمانى به سادگى شروط فدراسیون فوتبال ایران را پذیرفته است. حضور بلند مدت ایران در این هتل تبلیغى مناسب براى هتل كرونه است. اینكه ایران تنها تیم حاضر در جام جهانى است كه تمام مدت اقامتش را در یك كمپ سپرى مى كند و تنها یك روز قبل از هر بازى به محل مسابقاتش مى رود. ایران با قبول شرایطش در این هتل اردویى آرام را در پیش دارد چون سفر زودهنگام به هتل هاى بزرگ در فرانكفورت، نورنبرگ و لایپزیك اردوى تیم ملى را به هتل هایى شلوغ مى كشاند آن هم در روزهاى برگزارى جام جهانى كه هتل هاى آلمان پر از توریست هاى مختلفى از سراسر جهان است كه براى تماشاى بازیها به این كشور سفر كرده اند.

برگزارى اردوى تیم ملى در این اماكن حاشیه هاى ناخواسته اى براى تیم ایجاد مى كند. محمد محمدپور رییس سابق حراست سازمان تربیت بدنى هم شرط هاى مسؤولان فدراسیون فوتبال براى مسؤولان هتل كرونه را منطقى مى داند و به ایران ورزشى مى گوید: «حتى بردن یك آشپز هم كمك بیشترى به آرامش اردوى تیم مى كند. هرچه محیط اردو به فضاهاى ایران نزدیك شود بچه ها راحت تر با محیط ارتباط برقرار مى كنند.»

كمپ فریدریش هافن در نزدیكى فرانكفورت و در جنوب آلمان واقع شده. منطقه اى كم جمعیت و آرام. این شهر فاصله زیادى با شهرهاى شمالى آلمان چون هامبورگ دارد كه ایرانیان مهاجر زیادى در آن مقیم هستند و گروه هاى سیاسى مختلفى در آنجا فعالیت مى كنند.

این ویژگى هم مى تواند یكى از محاسن كمپ فریدریش هافن براى تیم ملى و براى دورى از مسائل حاشیه اى هنگام مسابقات جام جهانى فوتبال باشد.