تبیان، دستیار زندگی
در این بخش می خواهیم به نکاتی کوتاه اما موثر در رسم سازه اشاره کنیم. دانستن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقشه کشی سازه های ماکارونی (6)

دانش پژوهان عزیز، یکی از مهارت های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد، مهارت نقشه کشی سازه های ماکارونی است که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

بخش ششم: نکات کلیدی مفاهیم  Autocad

در این بخش می خواهیم به نکاتی کوتاه اما مؤثر در رسم سازه اشاره کنیم. دانستن این نکات به شما کمک می کند که در ترسیم نقشه سازه ها اشتباهات کمتری داشته باشید.

1- در هنگام رسم line که در بخش اول توضیح داده شد دقت کنید که آیکن نقشه کشی سازه های ماکارونی(6) در نوار وضیعت غیرفعال باشد.

2- برای داشتن نمای بهتر می توانید از غلطک ماوس برای بزرگ نمایی و کوچک کردن نقشه استفاده کنید.

3- دقت کنید که در بخش Array  تا زمانی که شی ای برای آرایه برداری انتخاب نشده است دکمه ok فعال نخواهد شد.

4- در تعیین فاصله بین ردیف ها و ستون ها، اگر مقدار مثبت وارد شود ردیف یا ستون در جهت مثبت محورهای مختصات چیده می شود و وارد کردن مقادیر منفی باعث می شود که آرایه ها در خلاف جهت محورهای مختصات چیده شود.

5- در قسمت Array اگر در خط فرمان حروف ar یا array را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. ورود تمام پارامترهای درخواستی از طریق خط فرمان (بدون دیدن پنجره) صورت می پذیرد.

6- می توانید قبل از اجرای دستور Array اشیای مورد نظر را انتخاب کنید و سپس دستور را اجرا نمایید. در این صورت در پنجره مربوط، دیگر نیازی به انتخاب اشیا در قسمت select object نیست.

7- طرح بخش قبل و یا طرح های سنگین را می توان با کم کردن شعاع ها یا کم کردن دهانه به طرح های سبک تبدیل کرد.

8- به خاطر داشته باشید که ایجاد خط عمودی در طرح هایی که به صورت قوسی هستند به منظور مشخص شدن ارتفاع سازه است و پس از کامل شدن طرح آن را به وسیله دستور Erase از بین می بریم.

9- مقیاس و واحد اندازه هایی که به عنوان طول دهانه یا ارتفاع وارد می شوند صرفاً بستگی به وقتی دارد که می خواهید از آن ها پلات تهیه کنید که اگر می خواهید واحد آن cm باشد و اندازه ی طرح همان اندازه وارد شده در اتوکد باشد از مقیاس نقشه کشی سازه های ماکارونی(6) استفاده کنید.

10- در طرح های سنگین و سبک عموماً طرح هایی نتیجه ی بهتری می گیرند که کمتر دارای خط ها و ستون های عمودی باشند. در انتها چند طرح معروف سبک و سنگین را به نمایش می گذاریم.

نقشه کشی سازه های ماکارونی(6)
نقشه کشی سازه های ماکارونی(6)

نقشه کشی سازه های ماکارونی 1

نقشه کشی سازه های ماکارونی 2

نقشه کشی سازه های ماکارونی 3

نقشه کشی سازه های ماکارونی 4

نقشه کشی سازه های ماکارونی 5

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: میثم رفیعی

تنظیم: فاطمه گودرزی