تبیان، دستیار زندگی
نوع جدیدی از بیسکوییت‌ های کش‌ دار کاکائویی طی دهه گذشته وارد بازار شد که با بیش از 70 میلیون دلار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیسکوییت‌ های کاکائویی انرژی ‌زا

بیسکوییت انرژی زا

نوع جدیدی از بیسکوییت‌ های کش‌ دار کاکائویی طی دهه گذشته وارد بازار شد که با بیش از 70 میلیون دلار فروش طرفداران بسیاری پیدا کرد. گرچه حمل و استفاده از این ماده غذایی در هر شرایطی ساده است و با خوردن آن فرد احساس نشاط می ‌کند اما آیا مصرف آن ها واقعا برای سلامت ما مفید است؟

در این بمب‌ های انرژی چه یافت می ‌شود؟ به گفته متخصصان این کاکائوهای پرطرفدار منبع غنی قندها، پروتئین و اسانس ‌ها و مزه ‌دهنده‌ هایی مثل شکلات، کره بادام زمینی، گردو یا میوه هستند. به نظر می‌ رسد میزان کالری، قند و چربی آن ها بالا بوده و حدود 200 تا 300 کیلوکالری انرژی داشته باشند. به 4 حقیقت در مورد این بیسکوییت‌ ها توجه کنید:

حقیقت شماره 1:

نباید جایگزین غذاها شوند خوردن این نوع تنقلات به ویژه اگر بخواهیم وزن اضافه کنیم خوب است اما نباید تبدیل به یک عادت شود. توصیه اصلی این است که قبل از مصرف حتما برچسب‌ روی ماده غذایی را مطالعه کنید. اگر بخواهید تنقلاتی را جایگزین یک وعده غذایی بکنید حتما باید حاوی 15 گرم پروتئین، 30 گرم قند و 5 گرم فیبر باشد. به عبارت ساده‌ تر بهتر است این نوع مواد غذایی را تنها زمانی مصرف کنید که واقعا چیزی برای خوردن دم دست نداشته باشید و ناچارا آن را انتخاب کنید.

بیسکوییت کشدار، انرژی زا

حقیقت شماره 2:

برای فعالیت ‌های طولانی مناسب است برای یک قهرمان ساعی که مرتبا در حال تمرین‌ های سخت است خوردن این نوع از تنقلات مفید است. به دلیل آن که حین یک فعالیت طولانی و شدید لازم است ریزمغذی‌ ها و انرژی بالایی به بدن برسد اما میزان مصرف حتی برای این افراد نیز محدود است. به ورزشکاران توصیه می‌ شود قبل از آغاز مسابقات از نوشیدنی ‌های حاوی قند، سدیم، مواد معدنی و الکترولیت ‌ها بنوشند یا کاکائوی انرژی ‌زا مصرف کنند. فراموش نکنید تنها در صورتی که فردی ورزشکار دایمی دوی ماراتون یا دوچرخه‌ سوار حرفه‌ ای باشد اجازه مصرف این نوع تنقلات را دارد. برای ورزشکاران گاه ‌گاهی، مصرف آن ها نه باعث افزایش انرژی می شود نه قدرت بدنی. در صورتی که این افراد از این نوع تنقلات استفاده کنند و به سرعت انرژی آن را نسوزانند تبدیل به چربی و اضافه وزن در بدن شان خواهد شد.

حقیقت شماره 3:

کاکائوهای انرژی ‌زا منبع انرژی هستند. در علم تغذیه انرژی یعنی کالری، تمامی مواد غذایی حاوی انرژی هستند. اما انرژی که برای انجام فعالیت فیزیکی لازم است با آن چه سبب پرانرژی شدن ما می‌ شود متفاوت است. شاید شما بعد از خوردن یک لیوان قهوه احساس نشاط و پرانرژی بودن کنید اما در واقع قهوه به شما انرژی نمی ‌دهد بلکه بر سیستم عصبی شما تاثیر می‌ گذارد. کاکائوهای انرژی ‌زا برعکس این عمل می ‌کنند یعنی سیستم عصبی را تحریک نمی ‌کنند بلکه کالری زیادی به بدن می ‌رسانند.

حقیقت شماره 4:

مانند نوشابه‌ های انرژی‌ زا نیستند. نوشابه‌ های انرژی ‌زا مقداری انرژی به شکل قند و مواد معدنی به بدن شما می ‌رسانند در حالی که کاکائوهای انرژی ‌زا غنی از پروتئین و چربی هستند.

ریدرزدایجست

سلامتیران

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

آشنایی با بیسکوییت ها

کیک ها خوشمزه هستند ولی ...

بیسکوییت شکری

آیا دسر ضرورت دارد؟

عوارض نوشابه انرژی ‌زا

مضرات نوشابه‌ انرژی‌زا

نوشابه‌های رژیمی هم چاق کننده اند!

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.