تبیان، دستیار زندگی
1 - وقتى از همسرتان مى خواهید كه كارى را انجام دهد، بهتر است بگویید: «مى شود این كار را انجام بدهى؟» نه این كه «مى توانى این كار را انجام بدهى؟» بیشتر زنان در این مواقع از كلمه «مى توانى» استفاده مى كنند. چرا كه به نظر مى ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرد شما حرف هایتان را بهتر مى فهمد، اگر...



1 - وقتى از همسرتان مى خواهید كه كارى را انجام دهد، بهتر است بگویید:

«مى شود این كار را انجام بدهى؟» نه این كه «مى توانى این كار را انجام بدهى؟» بیشتر زنان در این مواقع از كلمه «مى توانى» استفاده مى كنند. چرا كه به نظر مى رسد مؤدبانه تر باشد. ولى در این صورت شما از همسرتان درباره توانایى هاى او سؤال مى كنید تا این كه به او بگویید كارى را انجام دهد. مردان ترجیح مى دهند كه درخواست شما مستقیم باشد نه این كه با ایما و اشاره، مطلبى به آنها فهمانده شود.


2 - رك و مستقیم با آنها صحبت كنید:

سعى كنید كه دقیقاً آنچه را كه مد نظر دارید به شوهرتان بگویید و تنها به سرنخ ها و نشانه ها نپردازید. فراموش نكنید آنها مثل شما حس ششم قوى ندارند!


3 - این را درك كنید زنان بیشتر از مردان به گوش دادن بها مى دهند:

براى این كه گوش دادن به صحبت هاى طرف مقابل در حكم راهى براى بیان كردن عشق و علاقه و حتى منعكس كننده یك ارتباط است. ولى براى یك مرد هرگز این طور نیست.


4 - وقتى كه به صحبت شما گوش مى دهد از او تشكر كنید:

مردان به این نوع تأیید از جانب شما احتیاج دارند، خصوصاً اگر در حیطه روابط نیز باشد. چون اغلب گمان مى كنند قادر به درك نیازها و خواسته هاى همسرشان نیستند و تشكر شما، این ابر سیاه را از افكار آنها پاك مى كند!


5 - مختصر و مفید صحبت كنید:

مردان توجه و علاقه چندانى به جزئیات اطراف خود ندارند. مثلاً براى آنها مهم نیست كه پرده هاى خانه دوست شما چه رنگى است یا چند تار مویى را كه اخیراً در وسط موهایتان رنگ كرده اید به شما مى آید یا نه. پس سعى كنید از مرد خود چنین انتظارى را نداشته باشید. چون با این كار لطف بزرگى به زندگى زناشویى خود كرده اید!


6 - آنقدر بپرسید تا نظرش را واضح به شما بگوید:

مثلاً براى خرید لباس، گاهى از او مى پرسید كه نظرش در مورد رنگ لباس چیست و او مى گوید «هر چه تو مى پسندى، من هم مى پسندم.» اما بعد از خرید لباس رنگش را چندان نپسندد. بنابراین قبل از خرید و هر كار دیگرى كه نظر او برایتان اهمیت دارد، نظر دقیق و واقعى او را جویا شوید تا در آینده دچار مشكل نشوید.


7 - به او نگویید:

«تو هیچ وقت به حرفهایم گوش نمى دهى!» این كار دقیقاً مساوى است با آغاز یك سلسله احساس تحقیر و ناپختگى در همسرتان، که آغاز ایرادگیرى وى از شما خواهد بود.


8 - در نهایت در حضور اطرافیان از او به خاطر درك والایش، تشكر كنید.

از این كه او همیشه به شما گوش مى دهد و این كه چقدر خوب شما را درك مى كند. شما فقط امتحان كنید؛ معجزه مى كند!

منبع : اینترنت


لینک مطالب مرتبط

30 قانون زندگی

بازگشت به مدارعشق

یازده توصیه برای زندگی زناشویی بهتر

چرا صحبت های دلنشین میان همسران از دست می روند؟

پنج کلید خوشبختی

علل آسیب پذیری خانواده

توصیه هایی برای یك زندگی خوشبخت

نقش های شوهر نسبت به زن

روش هایی برای تثبیت علاقه و تفاهم در زندگی

برخورد مناسب همسران با هم

کتاب های « روان شناسی » ، « خانواده »، « کودکان » و « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.