تبیان، دستیار زندگی
ابرشهر سائوپولو در برزیل تا دستور ثانوی «مردن» را در این شهر ممنوع كرد! به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار بریتیبا میریم اعلام كرد تا دستور ثانوی «مردن» در این شهر ممنوع است، زیرا در گورستان شهرداری جایی برای دفن اموات وجود ند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهردار شهر بریتیبا میریم در حومه ابرشهر سائوپولو در برزیل

تا دستور ثانوی «مردن» را در این شهر ممنوع كرد!


به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار بریتیبا میریم اعلام كرد تا دستور ثانوی «مردن» در این شهر ممنوع است، زیرا در گورستان شهرداری جایی برای دفن اموات وجود ندارد. در حكم شهردار آمده است: تخطی كنندگان از این ممنوعیت، مسوول عواقب عمل خود خواهند بود! شهروندان باید مراقب سلامتی خود باشند، تا نمیرند! ممنوعیت «مردن» تا دستور ثانوی كه هنگام احداث یك گورستان جدید صادر می‌شود، به قوت خود باقی خواهد بود!

روبرتو پره‌ییرا داسیلوا شهردار «بریتیبا میریم» در پیام خود به شورای شهر گفت: شاید این دستور ظاهراًَ احمقانه باشد، اما احمقانه‌تر از آن، قانون 335.5 شورای ملی محیط زیست است كه به ما اجازه نمی‌دهد یك گورستان تازه در شهر احداث كنیم.

او هشدار داد، اوضاع فاجعه‌بار است. خانوارهای شهر دیگر محلی برای دفن امواتشان ندارند. تمام گورهای قدیمی دوباره مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در مسیرهای عبور ِ گورستان، گورهای تازه احداث شده‌اند؛ حتی در گوشه و كنارهای گورستان مرده‌ها دفن شده‌اند و دیگر جایی برای دفن اموات وجود ندارد. پس تا دستور ثانوی «مردن» در شهر بریتیبا میریم ممنوع است!

منبع: جام جم آنلاین

سایر اخبار عجیب و غریب