تبیان، دستیار زندگی
شاید باوركردنى نباشد. براى ما كه هنوز پیوستن او به بوخوم را فراموش نكرده ایم، باوركردنى نیست كه امسال هشتمین سال حضور مهدى در بوندس لیگاست. او هشت سال پیش در نیم فصل مسابقات بوندس لیگا به بوخوم رفت تا در 18 بازى نیم فصل دوم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عطش مهدی براى رسیدن به 200


شاید باوركردنى نباشد. براى ما كه هنوز پیوستن او به بوخوم را فراموش نكرده ایم، باوركردنى نیست كه امسال هشتمین سال حضور مهدى در بوندس لیگاست.

او هشت سال پیش در نیم فصل مسابقات بوندس لیگا به بوخوم رفت تا در 18 بازى نیم فصل دوم لیگ، 12 بار براى بوخوم به میدان برود. انتقال مهدى به بوندس لیگا تنها 6 ماه پس از مسابقات جام جهانى بود و این ثابت مى كرد«كلاوس تاپ مولر» سرمربى بوخوم، مهدى را چگونه انتخاب كرده. پس از آن نیم فصل، مهدى به هامبورگ پیوست تا براى هفت سال پیاپى پیراهن این تیم را بپوشد.

او در این هفت سال 166 بار براى هامبورگ بازى كرده كه این آمار در كنار 12 حضور او همراه بوخوم، تعداد مسابقات مهدى در بوندس لیگا را به عدد 178 مى رساند. او تا رسیدن به مسابقه دویستم خود در بوندس لیگا تنها باید 22 بازى دیگر انجام دهد و جالب اینجاست كه هامبورگ تا آخر مسابقات امسال 22 مسابقه دیگر در پیش دارد. پس با این حساب اگر مهدى بتواند در تمام مسابقات هامبورگ در زمین حاضر شود، در آخرین بازى فصل به ركورد 200 بازى در بوندس لیگا مى رسد.

مهدى در 178 دیدارى كه تا حالا در بوندس لیگا انجام داده، 26 گل زده و 49 پاس گل داده. او در فصل 2003-2002 با 14 پاس گل لقب بهترین پاسور بوندس لیگا را براى خودش كنار گذاشت. البته كیا در گلزنى چندان موفق نبوده. او نتوانسته در یك فصل بیش از 5 گل بزند.اما نباید فراموش كرد كه او امسال در 16 بازى ابتدایى هامبورگ 4 گل زده و احتمال دارد تا پایان فصل این ركورد را بشكند.

با پایان مسابقات امسال بوندس لیگا، قرارداد مهدوى كیا با هامبورگ به پایان مى رسد. اینكه مهدى در دویستمین بازى خودش در بوندس لیگا از تیمى كه 7 سال اخیرش را در آن گذرانده جدا شود واقعاً رمانتیك است. البته در راه رسیدن به ركورد 200 بازى در بوندس لیگا مهدى مانع سختى ندارد. او در 16 بازى ابتدایى هیچ«كارت زردى نگرفته و این احتمال محرومیت او بابت 5 كارته شدن را پایین مى آورد. البته مهدى در 7 مسابقه آخر هامبورگ هم در تمام مسابقات تا آخر در زمین بوده تا همه بفهمند رسیدن او به ركورد 200 در روز آخر بوندس لیگاى امسال چندان هم رؤیایى نیست.