تبیان، دستیار زندگی
گاران: جریمه تاکسی های خالی منطقی نیست پلیس قضایی در نیروی انتظامی تشکیل می شود سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم ، جریمه رانندگان تاکسی های خالی شهر تهران را غیر منطقی دانست و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی فقط وظیفه دارند ، ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران:

جریمه تاکسی های خالی منطقی نیست
پلیس قضایی در نیروی انتظامی تشکیل می شود


سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم ، جریمه رانندگان تاکسی های خالی شهر تهران را غیر منطقی دانست و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی فقط وظیفه دارند ، تذکر بدهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر ، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌‏ مقدم امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ، درباره اتباع خارجی ساکن در ایران گفت: جمع ‏آوری و هدایت اتباع افغانی جزو وظایف نیروی انتظامی و طرد آنان از مرز، بر عهده سفارت است اما اعتبارات ناجا در این خصوص کافی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اتباع پاکستانی و شرق آسیا برای رفتن به اروپا، بهترین راه گذر یعنی ایران انتخاب کرده‌‏اند که باید اعتبارات لازم برای طرد آنان از مرز فراهم شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات لازم از سوی سازمان ملل برای خارج کردن افغان‌‏ها از کشور، گفت: جمع‌‏آوری و هدایت افغان‌‏ها از کشور بر عهده نیروی انتظامی است.

احمدی مقدم ادامه داد: باید در مساله افغان‌‏ها پیگیری جدی لحاظ شود زیرا بسیاری از اتباع افغانی پس از خروج، دوباره به صورت غیرقانونی وارد کشور می‏ شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید مقررات عمیق‌‏تر و بیشتری در مورد افغان‌‏ها وضع شود و بدرقه و طرد افغان‌‏ها از کشور با سفارت جمهوری اسلامی است.

وی گفت: آمار جرائم پناهندگان افغانی با شهروندان ایرانی تفاوت زیادی ندارد و اکثر اتباع افغانی افراد زحمتکش و تلاشگر برای امرار معاش خانواده خود هستند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: به دلیل شرایط فرهنگی افغان‌‏ها، زمینه خشونت در آنان بیشتر است و برای حل مشکلات خود از خشونت استفاده می‌‏کنند.

احمدی ‏مقدم با اشاره به حساس بودن افکار عمومی نسبت به جرائم بیگانگان، گفت: نظارت باید از سوی وزارت کار نیز باشد و باید کارفرمایان که نسبت به استخدام افغان‌‏ها اقدام می‌‏کنند با آنان برخورد شود.

وی ادامه داد: حضور این افراد در کشور زیاد رسمی نیست و صرفا نیروی انتظامی تنها دستگاهی است که باید برخورد کند؛ اما دیگر دستگاه‌‏ها هم باید همکاری و نظارت خود را با نیروی انتظامی داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان ملل باید تلاش بیشتری برای ایجاد زمینه‌‏های اشتغال در این کشور داشته باشد، زیرا عمده مشکل آنان نداشتن شرایط کاری مناسب است.

احمدی ‏مقدم درباره نتایج طرح تردد خودروها براساس زوج و فرد در محدوده طرح اضطرار ترافیک، گفت: 80 درصد از شهروندان تهرانی در اجرای این طرح بسیار همکاری داشتند و آمار تصادفات در داخل محدوده 40 درصد و خارج از محدوده 27 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: تعداد خودروهای تک ‏سرنشین‌‏ها در روزهای اجرای طرح تا 30 درصد کاهش داشته است.

احمدی مقدم درباره جریمه کردن رانندگان تاکسی‌‏ های بدون مسافر گفت: منطقی نیست که ماموران راهنمایی و رانندگی تاکسی ‏های خالی را جریمه کنند و جزو وظایف نیروی انتظامی نیست و ما فقط به آنان تذکر می‏دهیم.

وی درباره پلیس قضایی گفت: طرح پلیس قضایی در دست بررسی است و پلیس قضایی در ناجا تشکیل خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران روز گذشته در پایان جلسه غیر علنی شورای شهر از راهنمایی و رانندگی درخواست کرده بود رانندگان تاکسی های خالی جریمه شوند.

مهدی چمران این پیشنهاد را در راستای تسریع در امر جابجایی شهروندان ارایه داده بود.

روابط عمومی موسسه تبیان