تبیان، دستیار زندگی
قهرمان 5 دوره کشتی فرنگی جهان از رسیدن به طلای المپیک آسیایی محروم شد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوریان به فینال نرسید

شوک بزرگ به کشتی

حمید سوریان

قهرمان 5 دوره کشتی فرنگی جهان از رسیدن به طلای المپیک آسیایی محروم شد.

حمید سوریان با شکست برابر حریف ژاپنی از رسیدن به فینال بازماند. قهرمان شهری کشتی فرنگی در بازی با حریف ژاپنی ابتدا به حریف ژاپنی در وقت اول یک بر صفر باخت. او برنده وقت دوم شد و در وقت سوم درحالی که می توانست از حریفش که در خاک نشسته بود ، امتیاز بگیرد ، ناکام ماند و بازی را به حریف ژاپنی باخت تا قهرمان بزرگ کشتی فرنگی ایران به سادگی باری دیگر در چین از رسیدن به یک مدال المپیکی محروم شود. او کمتر از یک ماه قبل در بازی های مسکو با اقتدار قهرمان شده بود اما اینجا...

حمید سوریان فرنگی کار وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از پیروزی در دور نخست مقابل حریف کره جنوبی، صبح امروز یکشنبه در دور دوم چول وون وان از کره شمالی را نیز در دوتایم با نتیجه 9 بر صفر شکست داد، تا در مرحله نیمه نهایی بازیهای آسیایی گوانگجو مقابل کوهی هاسگاوا از ژاپن قرار گیرد.

سوریان در دیدار مرحله نیمه نهایی و در شرایطی که انتظار می رفت بتواند به دیدار فینال این دوره از بازیها راه پیدا کند برابر این حریف ژاپنی شکست خورد و از رسیدن به دیدار فینال بازماند تا نخستین شگفتی رقابتهای کشتی فرنگی در این بازیها رقم بخورد.

دو مدال طلا در انتظار فرنگی کاران

اما در دیگر اوزان سعید عبدولی فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف هندی به دیدار فینال بازیهای آسیایی گوانگجو راه یافت.

در ادامه رقابتهای کشتی فرنگی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی صبح یکشنبه سعید عبدولی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست و پیروزی مقابل حریف تایلندی در دیدار مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر حریف هندی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در دیدار فینال به مصاف یکی از کشتی گیران قزاقستان یا ژاپن می رود. رقابتهای کشتی بازیهای آسیایی در سالن "هواگنگ" در حال برگزاری است.

امید نوروزی دیگر فرنگی کار وزن 60 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی مقابل حریفانی از ژاپن وچین در دیدار نیمه نهایی مقابل "جاماشیف" از ازبکستان با نتیجه یک بر صفر، صفر بریک و یک برصفر  به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار فینال کشتی گیری از کره جنوبی است.

شوک بزرگ به کشتی

كاپیتان هنوز بر زمین خوابیده است

خت كاپیتان تیم كشتی فرنگی ایران همه اعضا و دست‌اندركاران تیم‌های ملی كشتی را مغموم كرده است.

به نقل از ایسنا،  پس از آن كه حمید سوریان در رقابت پیش از فینال خود به كشتی گیری از ژاپن باخت، همه دست اندركاران كادر فنی در بهت فرو رفته‌اند و قادر به سخت گفتن نیستند. پس از این ماجرا حمید سوریان به محل گرم كردن ورزشكاران رفت و بر روی زمین دراز كشید و هنوز كه یك ساعت از پایان رقابتش می‌گذرد از زیر حوله‌ای كه به روی خود كشیده بیرون نیامده است. سایر دست‌اندكاران كشتی نیز به صورت بهت زده‌ای تا دقایقی پیش دور او جمع شده بودند و قادر به تجزیه و تحلیل این شكست نبودند.

لحظاتی پس از باخت حمید سوریان، بهرام اقشارزاده دبیركل كمیته ملی المپیك به محل گرم كردن ورزشكاران رفت و با محمد بنا درباره علت باخت سوریان گفت‌وگو كرد. بنا نیز تا حدودی به مشكلات سوریان در مسابقه پایانی‌ اشاره كرد.

بنا بر اظهارنظر كارشناسان باخت حمید سوریان كه شانس نخست تیم كشتی فرتگ ایران برای كسب مدال طلا بود، تاثیر منفی زیادی بر روی روحیه ورزشكاران خواهد گذاشت.

البته نوروزی و عبدولی كه به فینال رقابت‌ها راه یافته‌اند همچنان حركات كششی را انجام می‌دهند تا در میدان فینال مدال طلا را برگردن بیندازند. مید نوروزی هم پیس ازیپروزی شیرینش به دلیل عصابنیت مربیان در جمع خبرنگاران حاضر نشد و با آنها گفت‌وگو نكرد.

دیگر كشتی‌گیران فرنگی كار كه از باخت سوریان ناراحت بودند هم با حضور در سالن تمرین، حركات نرمشی و كششی را انجام دادند.

به طور كلی دست‌اندكاران ایرانی حاضر در ورزشگاه معتقد بودند باخت سوریان شیرینی فینالیست شدن دو كشتی‌گیر دیگر ایران را كمرنگ كرده است.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی