تبیان، دستیار زندگی
عاج – هلند پیمان با گروه مرگ ساحل عاج، صربستان و هلند، رقیبان تیم ملى آرژانتین در گروه C هستند، گروهى كه مى تواند گروه مرگ خوانده شود. حقیقت این است كه مجموعه تحت هدایت پكرمن، به هیچ وجه در مرحله اول خوش اقبال نبود، سه حریف ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروه C

آرژانتین – صربستان – ساحل عاج – هلند
پیمان با گروه مرگ

ساحل عاج، صربستان و هلند، رقیبان تیم ملى آرژانتین در گروه C هستند، گروهى كه مى تواند گروه مرگ خوانده شود. حقیقت این است كه مجموعه تحت هدایت پكرمن، به هیچ وجه در مرحله اول خوش اقبال نبود، سه حریف بسیار توانا از هم اكنون ذهن كادر فنى را مشغول كرده تا كابوس جام جهانى 2002 تكرار نشود. همه چیز بسیار پیچیده به نظر مى رسد، اما در این بین، دلایلى نیز براى امیدوارى وجود دارد. به نقل از روزنامه ورزشى «اولر» چاپ آرژانتین اینكه نخستین بازى مقابل صربستان برگزار مى شود و آخرین دیدار برابر هلند، عملاً به سود «آلبى سلسته» است. آنها در دوره قبلى بیشتر از هر عامل دیگرى از برنامه بازیها ضربه خوردند. اما این مرتبه حداقل در گروهى دشوار، برنامه اى مناسب برایشان وجود دارد.

هوگو توكالى، كمك مربى آرژانتین، شرایط گروه C را اینگونه بیان مى كند: «اصلاً دوست ندارم بشنوم كه در گروه مرگ قرار گرفته ایم. اصلاً دلم نمى خواهد هیچ كس فكر كند ما ترسیده ایم. من نه گریه مى كنم نه شكایت. بهتر است مثبت فكر كنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم. چرا كه تحت هر وضعیتى باید این سه دیدار را برگزار كنیم.» وى ادامه مى دهد: «مسلماً سه تیم دیگر نمى توانند بابت رویارویى با آرژانتین، خوشحال باشند. با بكن باوئر هم پس از قرعه كشى صحبت كردم، او نیز معتقد بود گروه C شرایط بسیار دشوارى دارد.» وى در مورد سایر رقبا مى افزاید: «هلند از مربى توانایى چون ماركوفان باستن سود مى برد كه فوتبال را جذاب و هجومى بازى مى كند. آنها را تیمى جوان و با كیفیت مى دانم. ساحل عاج در آفریقا بهترین است و معتقدم دیدار سختى را تجربه خواهیم كرد. بازى آنها را اخیراً تماشا كرده ایم. آنها فوتبال را هوایى بازى مى كنند و چندان خودشان را درگیر كارهاى دفاعى نمى كنند. در مورد صربستان نیز مى توانم بگویم تیمى كه اسپانیا را به پلى آف مى فرستد، قطعاً توانایى بسیار بالایى دارد. ضمن آنكه دفاع آنها بسیار مستحكم است و تنها یك گل در مرحله مقدماتى دریافت كرده است.» با این حال توكالى به قدرت تیم اش ایمان دارد و مى گوید: «فكر مى كنم آنها نگران بازى با ما خواهند بود.»

نگاهى به حریفان آرژانتین

پس از قهرمانى جام ملت هاى 1992 ساحل عاج كه به هیچ افتخارى دست نیافته بود، با كنار زدن كامرون و مصر به جام جهانى راه پیدا كرد. ستاره این تیم آفریقایى و به عقیده توكالى «خطرناك ترین بازیكن ساحل عاج» دیدیه دروگبا است كه در چلسى با هرنان كرسپو هم بازى است، البته از نفراتى چون آرونا دیندان و سیریل دومووود نیز نمى توان به راحتى گذشت. هلند نایب قهرمان جام هاى جهانى 1974 و 1978 با اتكا به نیروهاى جوانش، امیدهاى زیادى دارد. در كنار فیلیپ كوكو كه رهبر اصلى این تیم است، ستاره اى چون فان درفارت نیز مى تواند درخششى نامتعارف در این تورنمنت بزرگ داشته باشد. ماركوفان باستن، شرایط گروه خود را اینگونه بیان مى كند: «گروه سختى است. آرژانتین، ساحل عاج و صربستان همگى بازیكنانى تكنیكى دارند و دوست دارند هجومى بازى كنند. آرژانتین تاریخچه فوتبالى محكمى پشت سرش دارد. آنها خیلى با تجربه اند و پیروزى هاى زیادى را در جام جهانى به دست آورده اند. گر چه ساحل عاج بار اول است در جام جهانى حضور پیدا مى كند، اما تیمى با تجربه دارد و اكثر بازیكنانش در باشگاه هاى بزرگى چون چلسى و آرسنال بازى مى كنند. صربستان هم فوتبالى سطح بالا ارایه مى دهد. فقط كافى است به آمار و ارقام این تیم نگاه كنید و ببینید كه آنها یك بازى شان را هم در مرحله گروهى نباخته اند.» با این حال فان باستن مى داند كه حرف زدن فایده ندارد: «اصلاً برایم مهم نیست كه در ابتداى چنین تورنمنتى با تیم هایى قوى بازى خواهیم كرد. حداقل این است كه از همان ابتدا مى فهمید با چه شرایطى روبرو هستید. آنچه اهمیت دارد، قدرت تیم ها در زمان برگزارى رقابت ها است.»

صربستان در مرحله گروهى هرگز شكست را تجربه نكرد تا نشان دهد مى تواند كارهاى بزرگى انجام دهد. علاوه بر دژان استانكوویچ و متئو كژمان، مى توان از دراگسلاویوریچ دروازه بان نیز به عنوان یكى از ستارگان نام برد.