تبیان، دستیار زندگی
محمد علی آبادی کسب مدال طلای محسن شادی را یکی از با ارزش ترین مدال حضور ورزشی اش خواند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی آبادی: دیدید توانستیم

علی آبادی

محمد علی آبادی کسب مدال طلای محسن شادی را یکی از با ارزش ترین مدال حضور ورزشی اش خواند.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره مدال طلای محسن شادی گفت:« 4 سال قبل که استارت این رشته ورزشی را به همراه احمد دنیامالی زدیم ، شاید کسی باورزش را نداشت که این قدر زود به این مرحله برسیم اما همان روز ما بنای کارمان را بر کسب عنوان قهرمانی در بازی های گوانگژو گذاشتیم. می بینید که حالا این آرزو به حقیقت پیوسته و افتخار می کنم که این مدال محقق شده است.  این مدال واقعا برای ما خاص بود. با همه محدودیتی که بود خوشحالم که با تلاش ورزشکاران ، مدیریت صحیح فدراسیون قایقرانی و حمایت های 4 ساله ما در سازمان ورزش توانستیم به مدال خوشرنگ طلای قایقرانی در رشته رویینگ دست پیدا کنیم. مدالی که تا پیش از این رویایش را داشتیم. اینکه فضای بسته کسب مدال های ایران به کسب مدال از رشته هایی چون قایقرانی شکسته شد یک افتخار بزرگ است برای ورزش مان. البته برنامه های این فدراسیون 8 ساله تدوین شده و امید داریم که چهار سال بعد در کره بتوانیم مدال هایی بیشتر کسب کنیم.»

کاروان ایران در این دوره توانست از رشته هایی صاحب مدال شود که تا پیش از این هیچ گاه جایگاهی در این رشته ها نداشت. موفقیت در تیراندازی ، قایقرانی و ووشو. علی آبادی در این باره می گوید:« زمانی که ما به دنبال توسعه ورزش های مدال آور رفتیم شاید کسی باور به این موفقیت نداشت. با این وجود  ما آمدیم و بر اساس شعار « ما می توانیم » رئیس جمهوری خواستیم با یک برنامه صحیح و مدیریت برنامه مدار پیش آمدیم. کمیته فدراسیون های مدال آور را تشکیل دادیم و مسیر طولانی رسیدن به موفقیت در این ورزشها با همت ورزشکاران ، تلاش مدیرانم و حمایت های دولت محترم کوتاه شد. این یک افتخار بزرگ است که حالا ما در رشته هایی به مدال طلا می رسیم که 4 سال قبل هیچ کس حتی باورش نمی شد ما صاحب مدال از آنها باشیم. امیدوارم این مسیر به همین شکل تداوم داشته باشد تا ما بتوانیم چهار سال بعد در کره تعداد مدال های مان را افزایش بدهیم.»

محسن شادی

او ادامه داد:« الان ورزشکاران ما در این رشته ها به سطح جهانی رسانده اند.همین الان محسن شادی ما در حد قهرمانی جهان است. در ووشو می بینیم که هم دختران و هم پسران ما در حد قهرمانی جهان هستند. در دوومیدانی به سطح حریفان جهانی رسیده ایم و امید دارم تا این مسیر را ادامه دهیم برای موفقیت در بازی های المپیک.»

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سئوال که نداشتن کرسی های بین المللی در تشکیلات بین المللی چه میزان به ورزش ایران لطمه می زند گفت:« البته در این زمینه هم تلاش هایی از قبل انجام گرفته و یادم هست ما یک وقتی 151 مسئول بین المللی داشتیم . البته باید این را وسعت بدهیم اما زمانی می توانیم این کرسی ها را افزایش بدهیم که در ورزش هم بتوانیم جایگاه مان را بالا ببریم. با رشد ورزش حتما می توانیم بهتر لابی کنیم و صاحب کرسی های بیشتری شویم.»

یکی از مشکلاتی که ورزشکاران ایرانی در روزهای گذشته از آن نالیده اند ، کمبود امکانات است. کمبودهایی که علی آبادی درباره شان می گوید:«این واقعا نکته مهمی است که ما باید فکری برایش بکنیم. همین بچه های قایقرانی ما برای حضور در بازی های مهم به دلیل نداشتن پیست باید پشت سد ها تمرینات سخت شان را پشت سر بگذارند اما چینی ها چندین پیست استاندارد  مثل پیستی که مسابقه امروز در آن برگزار شد ، دارند. این مشکل کمبود امکانات را به رغم همه تلاش هایی که در سال های گذشته شده داریم. در دوچرخه سواری هم چند پیست موقعیت یابی شد و امید داریم که در سالهای پیش رو به بهره برداری برسند چون این کمبود امکانات کار ورزشکاران زحمت کش ما را خیلی دشوار می کند.»

حمیدرضا قلی‌پور

علی آبادی همچنین درباره شرایط ایران در رنکینگ بازی ها و صعود ایران به پله چهارم بازی ها گفت:« این رنکینگ را نباید تا زمان شروع مدال های دو و میدانی ملاک قرار داد ما الان از نظر مدال نقره از کره شمالی کمتر هستیم. رقابت مان اینجا خیلی نزدیک است. فاصله مان با هندی ها زیاد شده اما الان رقیبان اصلی ما برای قرار گرفتن در سکوهای چهارم تا هشتم با تیم های تایوان ، کره شمالی ، قزاقستان ،ازبکستان و تایلند است.

در دو و میدانی ترکیب مدال ها مشخص می شود. ما امید داریم با مدال های کاراته و کشتی و تک مدال های رشته های دیگر به سقف 15 مدال طلا برسیم که می تواند جایگاهی بین پنجم یا ششم را برای مان ترسیم کند. البته باید دید دیگر تیم ها چه می کنند و چقدر چین مدال های آنها را می گیرد. البته امید داریم با مدال های  وزنه برداری و تکواندو ، تا پایان روز نهم جایگاه چهارم مان را حفظ کنیم.»

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی