تبیان، دستیار زندگی
کردن شناخت و بینش مردم به دستگاه‌هاست خبرگزاری دانشجویان ایران معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: یكی از نگرانی‌های دهه‌ی اخیر، عامل تهدید كننده‌ی آزادی در استفاده از برخی از ترفند‌ها و شیوه‌های به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: وظیفه‌ی روابط عمومی ‌منتقل کردن شناخت و بینش مردم به دستگاه‌هاست

خبرگزاری دانشجویان ایران

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: یكی از نگرانی‌های دهه‌ی اخیر، عامل تهدید كننده‌ی آزادی در استفاده از برخی از ترفند‌ها و شیوه‌های به كار گرفته شده در رسانه‌ها است.

«مختارپور» در جشنواره‌ی علمی‌ و سمپوزیوم بین‌المللی تحقیقات علمی ‌و مطالعات افکار عمومی ‌در روابط عمومی‌ ، با اشاره به این كه باید به واژه‌ی روابط عمومی ‌كه در سال‌های اخیر در همایش‌ها و سمینار‌هایی كه در این حوزه برگزار می‌شود، توجه و تامل بیشتری شود، گفت: در بحث روابط عمومی ‌این اصل پذیرفته شده است كه میان انسان ‌ها یك رابطه برقرار است و در خمیر مایه‌ی انسانی باید اصلی وجود داشته باشد تا مخاطب حرف‌هایی كه زده می‌شود را بفهمد و این اصل همان فطرت است كه اصلی تغییر ناپذیر می‌باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ ادامه داد: در بحث جامعه، كسی كه در روابط عمومی ‌كار می‌كند، به وجود جامعه به عنوان تركیب حقیقی اعتقاد دارد و در حقیقت افراد مختلف وقتی در جامعه هستند یك تركیب حقیقی را تشكیل می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی جامعه را به معنی جامعه‌یی كه می‌تواند درك كرده و رابطه برقرار كند، به عنوان موضوع اصلی در نظر گرفتیم، بنابراین باید به اصول اصلی این جامعه احترام بگذاریم و همین جا است كه بحث مهم آزادی پیش می‌آید.

مختار پور، معتقد است یكی از نگرانی‌های دهه‌ی اخیر عامل تهدید كننده‌ی آزادی در استفاده از برخی از ترفند‌ها و شیوه‌های به كار گرفته شده در رسانه‌ها است.

وی با بیان این مطلب كه رابطه با مردم اصل هر نوع فعالیت در جامعه است خاطر نشان كرد: اهمیت تشكیل روابط عمومی ‌در بخش‌های دولتی و خصوصی قابل انکار نیست.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تصریح كرد: هیچ گروهی چه دولتی و چه خصوصی، در هیچ جامعه‌یی تا زمانی كه مشغول به انجام فعالیت مبتنی بر گرایش‌های سیاسی و فرهنگی است، نمی‌تواند ادعای نمایندگی افکار عمومی ‌را داشته باشد.

مختارپور در ادامه تصریح كرد: نمایندگی افکار عمومی ‌از سوی یك حزب یا گروه مستلزم رعایت شرایط خاص است.

وی اظهار داشت: باید به این نکته توجه شود كه گسترش و توسعه‌ی جوامع به سوی یكسان اندیشی، در واقع مرگ بشریت است و باید به این موضوع توجه شود.

مختارپور یاد آور شد: در هیچ جامعه‌ای، گروه یا بخشی كه فعالیت‌هایی را مبتنی بر گرایش‌های سیاسی و یا گرایش‌های دیگر انجام می‌دهند، نمی‌تواند ادعای نمایندگی افکار عمومی ‌را داشته باشد و برای این ادعا شرایط و اصولی وجود دارد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌توجه به تفاوت‌های فردی را از دیگر نکات قابل توجه در این حوزه عنوان كرد و با اشاره به روابط عمومی ‌سازمان‌های دولتی یاد آور شد: متاسفانه در این سازمان‌ها شاهدیم كه روابط عمومی‌ها، توجیه گر دستگاه‌های خود شده‌اند، ‌در صورتی كه وظیفه‌ی روابط عمومی ‌منتقل كردن شناخت و بینش مردم به دستگاه‌ها است و باید در این مسیر گام بردارند.

روابط عمومی موسسه تبیان