تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری مهر شهردار تهران با اشاره به ضرورت هماهنگی میان شهرداری ، نیروی انتظامی و قوه قضاییه ، اظهار داشت : طی مذاکراتی که اخیرا با این بخش ها صورت گرفته از این پس تعاملات سازنده تر و جدی تری میان شهرداری تهران و قوه قضائی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دور جدید ملاقات های مردمی شهردار تهران آغاز می شود

خبرگزاری مهر

شهردار تهران با اشاره به ضرورت هماهنگی میان شهرداری ، نیروی انتظامی و قوه قضاییه ، اظهار داشت : طی مذاکراتی که اخیرا با این بخش ها صورت گرفته از این پس تعاملات سازنده تر و جدی تری میان شهرداری تهران و قوه قضائیه و نیروی انتظامی صورت خواهد گرفت .

دکتر محمد باقر قالیباف در همایش شهرداران نواحی و مناطق 22 گانه تهران که با حضور تمام معاونان وی در خانه هنرهای ایرانی برگزار شد ، با بیان این مطلب افزود : امروزه شهروندان مجموعه شهرداری تهران را به عنوان یک نهاد خدماتی می شناسند درحالی که شهرداری برای اینکه بتواند خدمات خود را به نحوه صحیح به مردم ارائه دهد ، باید ابتدا به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود چراکه تا زمانی که نتواند خود را به یک نهاد اجتماعی تبدیل کند قادر نخواهد بود این وظیفه را به درستی انجام دهد .

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید در یک نگاه راهبردی ، خود را از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل کند ، اظهار داشت : شهرداری یک نهاد اجتماعی است که مهمترین وظیفه اش خدمت رسانی به شهروندان است .

شهردار تهران توجه به نیروی انسانی در شهرداری را یکی دیگر از برنامه های خود دانست و خطاب به مدیران ارشد شهرداری تاکید کرد : تمام کارکنان باید مطمئن باشند که حق و حقوقش را تمام و کمال خواهند گرفت و شهرداری در مقابل آنها مسئول است .

دکتر قالیباف تاکید کرد : تلاش خود را برای حل مشکلات کارمندان شهرداری به کار خواهم گرفت .

شهردار تهران با بیان اینکه دور جدید ملاقات های مردمی و بازدید از مناطق شهرداری تهران از هفته گذشته آغاز شده است ، گفت : از این پس طی بازدید هایی که با هماهنگی های قبلی و یا بصورت اتفاقی از مناطق شهرداری خواهم داشت ، این زمینه فراهم خواهد شد که معتمدان و نمایندگان محل ، اعضای شورا یاری ها و ریش سفیدانی که به هر نحوی دغدغه معضلات و مشکلات منطقه خود را دارند ، ( و نه مشکلات شخصی و خصوصی ) از نزدیک مشکلات عمومی اهالی محل را مطرح کرده و مطمئن باشند که شخصا رسیدگی به آن را در دستور کار قرار خواهم داد .

قالیباف با تاکید بر منطقه گرایی و محله محوری به عنوان اساسی ترین کار و هدف در شهرداری تهران تصریح کرد : تجربه و علم دنیا ما را بر این وا می دارد که از حالت فعلی تمرکز گرایی که در حال حاضر در شهرداری تهران وجود دارد فاصله بگیریم .

شهردار تهران با بیان اینکه بنده تمام اختیارات و امکانات در دست خود را بدون کم و کاست به شهرداران مناطق و نواحی هم واگذار میک نم و از این بابت هیچ دغدغها ینباید وجود داشته باشد ، تصریح کرد : ما در شهرداری دو نوع کارو فعالیت داریم که یک بخش کارهای فوری و فوتی است مانند جمع آوری زباله و نظافت شهر ، بحث نخاله ها ، آب گرفتگی و ... که حدود 21 آیتم را شامل میشود و اگر هر روز صبح به این موارد رسیدگی نشود مسلما برای ما مشکل ساز خواهد شد و دسته دیگر کارهای ضروری و زیر ساختاری است که ممکن است امروز آغاز شود اما تا چند سال آینده شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم .

وی با تاکید بر اینکه از این پس تمام کارهایی که از جنس کارهای فوری بوده و از نوع کارهای ضروری نیستند باید رسیدگی آنها به حوزه نواحی واگذار شود، تصریح کرد : البته باید اختیارات ، امکانات و ساز و کارهای مورد نیاز نیز از سوی مناطق به نواحی داده شود و در عین حال از آنها مسئولیت خواسته شود و در کنار این اقدامات سیستم نظارت و کنترل هم بر آنها صورت گیرد .

قالیباف با تاکید بر اینکه این کار باید در کمتر از 10 روز در شهرداری مناطق و نواحی تهران اجرا شود ، اظهار داشت : بنده معتقدم که هر کاری که در شهرداری انجام می شود باید صاحب داشته باشد ، بی صاحب و یا چند صاحب بودن کارها در حال حاضر یکی از معضلات اصلی مدیریت در شهر تهران است که باید همه برای رفع این معضل گام بردارند.

شهردار تهران با اشاره به مشکلی که در حال حاضر در شهرداری تهران وجود دارد و آن نیز منسجم نبودن سازمان و جزیرهای اداره شدن آن است ، اظهار داشت: با سیستم جزیره ای نمی توان شهرداری تهران را اداره کرد ، در حالی که این قضیه در حال حاضر کاملا در فضای شهرداری احساس می شود که در این راستا باید هر چه سریعتر شهرداری را به یک مجموعه منسجم و یکپارچه مبدل کنیم تا فارغ از تمام اختلاف نظرها و آراء در هنگام تصمیم گیری همگی به یک نتیجه واحد و یکپارچه دست یابیم .

روابط عمومی موسسه تبیان