تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا رودکی جودوکار سنگین وزن کشورمان با شکست در بازی نهایی مقابل نماینده ژاپن به مدال نقره شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی دست یافت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رودکی به مدال نقره دست یافت

ایران همچنان در حسرت طلا

رودکی به مدال نقره دست یافت

محمدرضا رودکی جودوکار سنگین وزن کشورمان با شکست در بازی نهایی مقابل نماینده ژاپن به مدال نقره شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی دست یافت.

جودوکار سنگین وزن تیم ملی کشورمان که روز شنبه در وزن 100+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود در روز پایانی هم با چهار پیروزی و یک شکست به مدال نقره دست یافت تا تنها مدال آور ایران در رشته جودو باشد.

وی صبح امروز سه شنبه با برتری مقابل "راشد زیدان" از عربستان ، "کاربانوف" از ازبکستان و "وانگ هو" دارنده مدال نقره جوانان جهان در سال 2010 از کشور میزبان راهی دیدار نهایی شد. رودکی که می توانست اولین مدال طلا را نصیب کاروان ورزشی ایران کند در فینال مغلوب "تاکاشی کازاهیکو" از ژاپن شد و به مدال نقره دست یافت.

تیم ملی جودو که با ترکیبی کامل راهی شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو شده بود تنها موفق به کسب دو مدال نقره و برنز توسط محمدرضا رودکی شد. سایر جودوکاران ایران به مدالی دست پیدا نکردند.

رودکی : شرمنده مردم هستم

عضو تیم ملی جودوی کشورمان آسیب دیدگی از ناحیه کمر را از عوامل ناکامی خود در دیدار نهایی وزن آزاد مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی گوانگجو عنوان کرد.

محمدرضا رودکی، جودو

به گزارش مهر ،محمدرضا رودکی پس از تحمل شکست در دیدار نهایی وزن آزاد مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی گوانگجو و کسب مدال نقره گفت: فرصت دستیابی به مدال طلای بازی‌های آسیایی را به علت آسیب دیدگی خیلی راحت از دست دادم. من از ناحیه کمر مصدوم هستم و هنگام مبارزات به ویژه پیکارهای وزن آزاد از این بابت آزار زیادی دیدم.

دارنده مدال نقره وزن آزاد مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی گوانگجو خاطر نشان کرد: یک ماه پیش در مسابقات جهانی نیز با این حریف ژاپنی مبارزه کرده بودم. آنجا هم آسیب دیدگی مانع از پیروزی من شد اما نتیجه را واگذار نکردم، بلکه به علت مصدومیت ناچار به ترک میدان شدم.

رودکی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که از وی پرسید: "آیا فقط مصدومیت باعث شکست شما در دیدار نهایی وزن آزاد مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی گوانگجو شد؟"، گفت: عوامل زیادی در این شکست تاثیرگذار بود که یکی از آنها می تواند آسیب دیدگی باشد.

وی در خاتمه تصریح کرد: من هم مانند هر ورزشکاری تلاش کردم به مدال طلای آسیا دست یابم اما در نهایت به این هدف نرسیدم. از این بابت شرمنده مردم هستم اما باید بگویم تمام تلاشم را برای دستیابی به مدال طلا به کار بستم.

محمدرضا رودکی در مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی گوانگجو به یک مدال نقره (وزن آزاد) و یک مدال برنز (وزن 100+ کیلوگرم) دست یافت.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی