تبیان، دستیار زندگی
درختواره شبکه‌ی خانوادگی پاک تبیان بر اساس حسی محترم در آدمی، که بنیان فرهنگی عمیق در میان مسلمانان و حتی تمام اقوام در طول اعصار و تاریخ است شکل گرفته است. حس بالیدن به نیاکانی که بن مایه‌ی وجود فرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامانه درختواره خانوادگی تبیان متبرک شد

درختواره محمد رسول الله

درختواره شبکه‌ی خانوادگی پاک تبیان بر اساس حسی محترم در آدمی، که بنیان فرهنگی عمیق در میان مسلمانان و حتی تمام اقوام در طول اعصار و تاریخ است شکل گرفته است. حس بالیدن به نیاکانی که بن مایه‌ی وجود فرد بوده و جان و تنش به طینت ایشان تنیده شده است.

همین حس شریف است که لابلای سخن های شیرین بزرگان، چون شاخ نبات است. آنگاه که می‌شنوی حضرت صادق علیه السلام در زیارت جد شهیدش می‌فرماید: «کنتَ نوراً فی الأصلابِ الشامخةِ...؛ تو ای حسین! نوری در صلبهای بلند مرتبه بودی». 1

و چرا بدان نبالید، که این از باب تفاخرات دون دنیایی است بل، که حقیقتی است پاک. و حقیقت هموست که همیشه بالیدنی است.

ماجرا به ما که می‌رسد، همان چشمه حق به جوش می‌آید و دل در سینه‌ می‌خروشد و خود را به آستان این پاکی شهید می‌کند، آنگاه که شهادت می‌دهد: «اشهدٌ انّك كنتَ نوراً فى الاصلابِ الشامخةِ و الارحامِ المطهرة؛ حقا که تو نوری، نوری از صلبها و رحمهای پاک و بلند مرتبه! »2

باشگاه کاربران تبیان همزمان با عید قربان و به مبارکی و میمنت این ایام ؛ شجره نامه های متعددی را در معرض دید شما عزیزان و کاربران گرامی قرار خواهد داد.

شجره نامه پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله  .

حالا من و تو نیز بر نیاکان خویش می‌بالیم، که اگر به رسم این سرا از صلب ایشان نباشند، به آیین محبت از تیره‌ی ایشانند، همان خاندانی که گوهر محبت اهل بیت را در خاتم دل های ما نگین کرده‌اند.

من نیز چون تو بر پدر و مادر و نیای خود می‌بالم که مهر ایشان را گنج نهان سینه‌ام ساخت. همان مردان و زنانی که بی ادعا بودند و بلند نظر، مردمان خاک و آب و آیینه.

اکنون که آستین بالا زده‌ایم تا به حرمت حقیقت پاک، نام و یاد ستارگان خاندان خود را در شبکه خانوادگی پاک تبیان ماندگار سازیم، خوب دیدیم که درختواره استوره‌هایی را، از برای تبرک بر سردر این آستان کتیبه کنیم و درآوزیم.

درختواره‌هایی که آیینه‌ای از شجره‌های طبیه‌ای است مصداق کلمه در فرمایش حضرت حقند: «کلمهً طیبهً کّشّجّرهٍ طیبهٍ أصلها ثابتٌ و فرعها فی السماءٍ ؛ سخن پاك، مانند درختى پاك است كه ریشه‏اش استوار و شاخه‏اش در آسمان است». 3

***

باشگاه کاربران تبیان همزمان با عید قربان و به مبارکی و میمنت این ایام ؛ شجره نامه های متعددی را در معرض دید شما عزیزان و کاربران گرامی قرار خواهد داد.

شجره نامه های پیامبران و امامان علیهم السلام ؛ علما و بزرگان ؛ سادات و اشخاص مشهور معاصر و غیر معاصر را از این پس در سامانه درختواره خانوادگی تبیان مشاهده خواهید کرد .

اما برای شروع و متبرک کردن این سامانه ؛ با درختواره خانوادگی حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله ) آغاز کرده ایم و امید آن داریم که نام پربرکت ایشان و خاندان گرامیشان ؛ برکت و جلوه دیگری به این سامانه ببخشد.

منتظر نظر شما عزیزان در این باره هستیم .

شجره نامه پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله

______________________

1- بحار الانوار، ج 98، ص 178

2- فرازی از زیارت اربعین

3- آیه 24 سوره ابراهیم علیه السلام


باشگاه کاربران تبیان

رونمایی از شبکه پاک خانوادگی تبیان

ساخت درختواره خانوادگی تبیان

راهنمای عضویت تبیان

عضویت در سایت تبیان

سوالات متداول کاربران در مورد عضویت

عضویت ویژه در سایت تبیان

راهنمای عضویت وِیژه