تبیان، دستیار زندگی
این ساعت رومیزی بدون استفاده از هر نوع باتری و تنها با آب کار می کند. کافی است هر چند هفته یکبار آب آن را تعویض کنید تا توان کار کردن داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعت آبی

این ساعت رومیزی بدون استفاده از هر نوع باتری و تنها با آب کار می کند. کافی است هر چند هفته یکبار آب آن را تعویض کنید تا توان کار کردن داشته باشد.

ساعت آبی

در واقع نیروی مورد نیاز این ساعت که با نام Water‪-‬Powered Digital Alarm Clock عرضه شده، توسط یک واکنش شیمیایی بین آب و فلز تامین می شود. مقدار انرژی این واکنش، کفاف نمایش زمان و دمای محیط و همچنین آلارم زدن را می دهد. در صورتی که این ساعت خالی از آب باشد، تا دو دقیقه زمان را نگه می دارد تا شما آب آن را عوض کنید و می توانید با افزودن مقداری رنگ خوراکی به آن، شاهد جلوه های جالبی باشید. اگر چه این کار خالی از ریسک هم نیست!

این ساعت با قیمت ۲۵ دلار  در دسترس است.

بلندترین زنگ ساعت دنیا

فکر می کنید قدرت بلند ترین زنگ ساعت دنیا چند دسی بل است؟ 90 دسی بل! صدایی که احتمالا همسایه شما را هم صبح ها به سقف اتاق اش میچسباند. 

ساعت آبی water clock technology تکنولوؤی جدید gjet

سازنده اش ادعا میکند که این بلند ترین صدا را در میان ساعت های زنگ دار دارا است. کاربردش برای افرادی است که دارای اختلالات شنوایی هستند و یا کسانی که عمیقا در خواب فرو می روند و ساعت های کوکی معمولی نمی تواند آنها را از خواب بیدار کند.

سیستم به گونه ای است که پس از زنگ، یک سیگنال به صورت وایرلس به پد ویبراتور آن ارسال کرده و صفحه آن شروع به لرزش می کند تا اگر احیانا با زنگ هم بیدار نشدید، با لرزش بالش از خواب بیدار شوید. می توانید صفحه را زیر بالش خود بگذارید تا بالاخره با زنگ و یا لرزش پد از خواب بیدار شوید.

این ساعت با یک آداپتور و یا یک باتری داخلی قابل شارژ کار می کند. از محصولات TLC 200  است و با قیمت 56$ به فروش می رسد.

تصورش را بکنید داشتن این ساعت چه دردسر بزرگی برای دیگران ایجاد میکند و دیری نمی گذرد که همگی به درد هم گرفتار می شوند.

منبع:http://craziestgadgets.com/2010/11/05/water-powered-digital-alarm-clock/

http://www.narenji.ir

نوشته: فائزه سیدخاموشی