تبیان، دستیار زندگی
- اكوادور قرعه آسان میزبان خیلى جالب بود كه فرانس بكن باوئر پس از پایان قرعه كشى در جواب مجرى برنامه كه نظرش را در مورد گروه ها پرسید، گفت: «تعادل به خوبى برقرار شد، به خصوص در گروه آلمان!» او حق دارد این حرف را بزند چون آلما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروه A

آلمان - كاستاریكا -لهستان - اكوادور قرعه آسان میزبان

خیلى جالب بود كه فرانس بكن باوئر پس از پایان قرعه كشى در جواب مجرى برنامه كه نظرش را در مورد گروه ها پرسید، گفت: «تعادل به خوبى برقرار شد، به خصوص در گروه آلمان!»

او حق دارد این حرف را بزند چون آلمان در ساده ترین گروهى كه ممكن بود قرار گرفت. گونتر نتزر كارشناس شبكه تلویزیونى ARD در مورد قرعه آلمان كلمه «شانس» را فراموش نكرد: «شانس در قرعه كشى به ما رو كرد. حالا دیگر هیچ بهانه اى وجود ندارد كه بخواهیم به فكر خروجى زودهنگام باشیم. صعود باید بدون هیچ مشكلى صورت گیرد. اكوادور بازیكنانى قوى دارد اما این بازیكنان هم نباید بتوانند آلمان را شكست دهند.» نتزر حق دارد. كاستاریكا، لهستان و اكوادور اصلاً قدرت این را ندارند تا براى آلمان در حال بازسازى و گذر از دوران رنسانس مشكل ایجاد كنند. یك نگاه به گروه C و حتى گروه E (همگروهى ایتالیا، غنا، امریكا و جمهورى چك) ثابت مى كند كلینزى خیلى خوش شانس است. او این گروه را «قابل رد شدن» مى داند و به سایت رسمى فیفا مى گوید: «گروه ما مى توانست خیلى بدتر از این باشد. قرعه كشى با ما مهربان بود و بابت این مسأله خوشحالم. قطعاً مى توانیم خودمان را با شرایط تطبیق دهیم اما هیچ حریف آسانى در گروهمان نداریم. الان مى دانیم وضعیت مان به چه ترتیب است. این حس خیلى خوبى است و هیجان به اوج خود رسیده است. حالا مى توانیم واقعى فكر كنیم. اكوادور مى تواند تیمى قوى باشد. آنها برزیل را در مرحله گروهى شكست داده اند و در خانه شان خیلى قوى هستند اما این مسأله دیگر به سودشان نخواهد بود. لهستان تیم با كیفیتى است و كاستاریكا هم در مرحله گروهى خوب كار كرده است.»

او در نهایت حمایت تماشاگران را هم طلب مى كند. «ما تیمى جوان هستیم و احتیاج به حمایت تماشاگرانمان داریم.»

تمام این حرف ها در حالى مطرح مى شوند كه اولیور بیرهوف مدیر فنى تیم ملى آلمان، در اولین جمله اش گفت: «نباید كاستاریكا را دست كم بگیریم.»

الكساندر گیمارژ سرمربى برزیلى كاستاریكا، انجام بازى افتتاحیه را «بزرگترین اتفاق تاریخ» تیم اش مى داند: «ما به صعود به دور بعد هم فكر مى كنیم. هر تیمى دوست داشت در اولین بازى مقابل آلمان قرار گیرد. حالا باید كارى كنیم تا پیروز این بازى باشیم.»

برتى فوگتس سرمربى سابق تیم ملى آلمان هم مثل نتزر نگاهى مثبت به این قرعه دارد: «ایتالیا و آرژانتین در سخت ترین گروه ها قرار گرفتند. باید خدا را شكر كنیم كه گروهمان این قدر ساده است. واقعاً باید راضى باشیم، حتى از ترتیب بازیها.»

پاول یاناس سرمربى لهستان كه در سال 1974 در دیدار مرحله نیمه نهایى آلمان غربى - لهستان حضور داشت در مورد این گروه مى گوید: «حیف شد كه در بازى اول مقابل آلمان قرار نگرفته ایم. بازى كردن با تیم میزبان همیشه اتفاق مهمى است. اخیراً یك بازى دوستانه با اكوادور برگزار كرده و سه بر صفر پیروز شده ایم. لهستان هر روز بیش از گذشته پیشرفت مى كند. هدف ما مشخص است: صعود از گروه. خیلى خوب است كه آلمان ها در مورد ما خیلى اطلاعات ندارند. با این كار مى توانیم سورپریزشان كنیم.»

كلینزمن هم در مورد بازى با لهستان گفت: «آنها تیم بزرگى هستند. ما با تمام قوا مقابل آنها قرار خواهیم گرفت.»

لوییز سوارز سرمربى اكوادور كه كلینزى آن را «رقیبى موذى» مى داند در مورد این قرعه گفت: «بازى مقابل آلمان میزبان عالى است. شما مى توانید از دو جنبه منفى و مثبت این مسأله را ارزیابى كنید. باید در این 6-7 ماه باقیمانده خیلى خوب خودمان را آماده كنیم. همه چیز به این مسأله بستگى دارد. آلمان یك مدعى واقعى است. از این مسأله كاملاً مطمئنم. لهستان و آلمان با یك سبك بازى مى كنند. همه چیز را در مورد كاستاریكا مى دانیم و فكر مى كنم ركورد ما مقابل آنها عالى است.»

سپ بلاتر رییس فیفا هم در مورد این گروه گفت: «آلمان در گروه جذابى قرار گرفته. هواداران مى توانند از حضور فرهنگ هاى مختلف این گروه لذت ببرند. بازى افتتاحیه مقابل كاستاریكا خیلى هیجان انگیز خواهد بود. آلمان - لهستان هم یك بازى تاریخى است.»

لوتار ماتئوس هم كه قرعه هاى ظرف چهارم كه شامل تیم هاى آسیایى بود را كشید صعود «دى مانچافت» را «وظیفه» دانست و گفت: «آلمان باید از این گروه صعود كند. آنها باید اول شوند. دوم اینكه همه بازیها حكم فینال را دارند.»