تبیان، دستیار زندگی
چند ساعتی بیش تر به شروع عملیات نمانده بود؛ آمده بود. با من خداحافظی کند. اگر چه این را به روی خودش نمی آورد، ولی متوجه شدم عجله دارد. نمی توانستم از او دل بکنم ؛ دنبال بهانه ای بودم تا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خون والقلم

کتاب خاطرات شهدای خبرنگار استان کرمان :

این کتاب به همت کانون خبرنگاران دفاع مقدس و پایداری استان کرمان  به رشته تحریر در آمده و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان چاپ شده است. در این کتاب زندگی نامه و  وصیت نامه و خاطراتی از 9 خبرنگار شهید استان کرمان جمع آوری گردیده است. در قسمتی از خاطرات خبرنگار شهید حسن مصطفوی می خوانیم:

خون والقلم

بازویش تیر خورد و کمر و پشتش به خاطر آتش گرفتن خرج آرپی جی، سوخته بود.برای خاموش کردن آن، خودش را در خاک و شن غلطانده بود. سوختگی از گوشت  به استخوان رسیده بود. هر روز که ملحفه را می شستم، بعد از آن که طشت آب را بیرون می آوردم ، می دیم مقداری شن کف آن است. شش ماه از این وضعیت و مجروحیت رنج می برد، اما حتی یک آخ هم از او نشنیدم.

کتاب خاکریز هزار و یک :

کتاب خاطرات شهید مهدی توسن  نوشته حسین فاطمی نیا  - ناشر: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در بخشی از این کتاب می خوانیم:

چند ساعتی بیش تر به شروع عملیات نمانده بود؛ آمده بود. با من خداحافظی کند. اگر چه این را به روی خودش نمی آورد، ولی متوجه شدم عجله دارد. نمی توانستم از او دل بکنم ؛ دنبال بهانه ای بودم تا بیشتر نگاهش کنم. صورتش مثل ماه می درخشید. گفتم: توصیه ای نداری؟ گفت: اطاعت از رهبری واجبه. در امانت خیانت نکنید. به خواهرها بگو حجاب. به خانواده ی شهدایی که تازه شهیدشون رو می یارن، زیاد سر بزنید. بعد از شهادت من، برام گریه نکنید.

قباد:

کتاب خاطرات شهید قباد شمس الدینی  نوشته حسین فاطمی نیا  ناشر:اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در بخشی از این کتاب می خوانیم:

روز قبل از عملیات، کنارش نشسته بودم و با هم درد دل می کردیم. در حالی که از درد کلیه به خودش می پیچید، گفت: تمام وعده های امام تحقق پیدا کرده؛ وقتی ایران اومد، دستش رو بوسیدم و گفتم: دعا کنید شهید بشم. این دعای امام روی زمین مونده. گفتم: اگه خواست خدا باشه، شهید می شی. دست هایش را بلند کرد و گفت: کاش هزار بار زنده  می شدم و شهید می شدم.

منبع : ماهنامه شمیم عشق

تنظیم : رها آرامی - فرهنگ پایداری تبیان