تبیان، دستیار زندگی
راهنمایی برای استفاده از نیروی خرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مغزتان را گاز بگیرید

راهنمایی برای استفاده از نیروی خرد

درگیر

پرسش: چگونه می‌توانیم پول برای کتاب خریدن کنار بگذاریم؟

پاسخ: می‌توانید از شکم‌تان بزنید و به جای خوردنی کتاب بخرید، تاریخ ثابت کرده است کسانی که از شکم زده‌اند و کتاب خریده‌اند آدم‌های موفقی بوده‌اند، مثل سعدی، گوته، چخوف، مولوی و... البته این یکی از روش‌هایی است که با آن می‌شود پول بیشتری برای خریدن کتاب کنار گذاشت. روش‌های دیگر هم وجود دارد، مثلا شما می‌توانید از اداره‌تان استعفا کنید و وارد کار بازرگانی بشوید و قراردادهای میلیونی ببندید و از کنار کار سکه‌ای که دارید چند دلاری هم برای خرید کتاب کنار بگذارید، البته در این مرحله از زندگی چون سرتان خیلی شلوغ می‌شود ممکن فرصت نکنید کتاب بخوانید ولی خب لااقل پول کافی برای خریدن دارید، ندارید؟

پرسش: چگونه می‌توانیم کتاب نخوانیم ولی باسواد بشویم؟

پاسخ: اگر پول‌دار هستید می‌توانید یک نفر را اجیر کنید تا برایتان کتاب بخواند. همچنین می‌توانید از کتاب‌های گویا استفاده کنید و نیز می‌توانیم به جای کتاب خواندن رادیو گوش کنید یا روزنامه بخوانید، اما هیچکدام از این کارها جای کتاب خواندن را نمی‌گیرد، اگر دوست دارید باسواد بشوید باید کتاب بخوانید، متاسفانه فعلا پزشکان راه حلی برای درمان بیماری شما پیدا نکرده‌اند.

پرسش: چگونه می‌شود کتاب‌های زیادی از کتاب‌خانه‌ی دوستان سرقت کرد؟

پاسخ: شما اگر به امر شریف سرقت کتاب اشتغال دارید باید بدانید که خیلی آدم بی‌فرهنگی هستید و هر چه کتاب سرقت شده بخوانید بافرهنگ نمی‌شوید، در ضمن شما که خودتان دست بر آتش دارید به جای این که یکی یکی کتاب سرقت کنید چند تا چند تا سرقت کنید تا اموراتتان بگذرد.

پرسش: چگونه کتاب بخوانیم و چقدر کتاب بخوانیم؟

پاسخ: کتاب را می‌شود نشسته، خوابیده، به پهلو، به پشت، روی میز، روی تخت، توی تاکسی، توی اتوبوس و توی هر چیز دیگری خواند، فقط نور کافی باید وجود داشته باشد. اما شما باید روزی سه مرتبه مسواک بزنید و سه وعده غذا بخورید و سی دقیقه نرمش یا ورزش کنید و تا جایی که می‌توانید مطالعه کنید برای مطالعه هیچ حدی وجود ندارد هر چه بیشتر بهتر، به شرطی که از کار اخراج نشوید، چشم‌هایتان از حدقه بیرون نزند و موجبات طلاق همسرتان را فراهم نکند.

پرسش: چگونه کتاب را با دکور خانه هماهنگ کنیم؟

پاسخ: بسیاری از مردم در این کار تخصص دارند، شما می‌توانید رنگ والان پرده را با رنگ جلد کتاب هماهنگ کنید، یا رنگ قالی پذیرایی را با عطف کتاب‌ها یا رنگ مبل‌ها را با رنگ کتاب‌های چند جلدی. بسته به تعداد کتاب و سلیقه شما دارد.

پرسش: چگونه کتاب ارزان بخریم؟

پاسخ: به شما نشانی جایی را می‌دهیم که کتاب را مفت دست آدم می‌دهند، ارزان که جای خود دارد، شما باید برای درمان به کتاب‌خانه بروید و هر چه سریع‌تر عضو بشوید.


نویسنده: رضا ساکی

گروه فرهنگ تبیان