تبیان، دستیار زندگی
اهش قیمت اینترنت تا 6 ماه آینده در حال حاضر بحث کاهش قیمت اینترنت در حال بررسی است و به دنبال راه حلی هستیم تا قیمت اینترنت کاهش یابد و انتظار داریم به همان اندازه که کاهش قیمت اینترنت در قیمت تمام شده مراکز خدمات اینترنت تأث...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون فناوری اطلاعات وزیر ICT:

کاهش قیمت اینترنت تا 6 ماه آینده

در حال حاضر بحث کاهش قیمت اینترنت در حال بررسی است و به دنبال راه حلی هستیم تا قیمت اینترنت کاهش یابد و انتظار داریم به همان اندازه که کاهش قیمت اینترنت در قیمت تمام شده مراکز خدمات اینترنت تأثیر گذار است، آنها نیز قیمت خود را پایین بیاورند.

مهندس عبدالمجید ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با اعلام این خبر در مورد برنامه های وزارت برای کاهش قیمت اینترنت، اظهار داشت: ایجاد شبکه اینترنت داخلی در سطح کشور برای برقراری ارتباطات با کیفیت بالا و پهنای باند زیاد از دغدغه های ما به شمار می رود، تا در درجه اول اطمینان آن را بالا برده و هزینه های مربوطه و میزان وابستگی به مراجع جهانی را که در شرایط فعلی زیاد قابل اعتماد نیستند، کاهش دهیم.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات افزود: این کار به این خاطر است که همان طور که مردم از تلفن همراه و تلفن ثابت، استفاده گسترده ای می کنند. از شبکه اینترنت داخل هم به عنوان یک زیرساخت ارتباطی قوی استفاده کنند و تأثیر مستقیمی در کیفیت و نحوه زندگی مردم ایجاد کند.

ریاضی تصریح کرد: با ایجاد این شبکه، پهنای باند ارزان و کاربران هم زیاد خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: یک بار بحث کاهش قیمت اینترنت در کشور مطرح شده اما با توجه به این که احساس می شد، بازار خود به خود کار را پیش خواهد برد، تعهدی از سرویس دهنده ها و خدمات دهندگان اینترنت گرفته نشد. این کاهش قیمت از سوی مخابرات، به خاطر وجود رقابت های قبلی به موقعیت مناسبی برای آنها تبدیل شد، اما اثرات آن به مصرف کننده نهایی نرسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بحث کاهش قیمت اینترنت در حال بررسی است و به دنبال راه حلی هستیم تا قیمت اینترنت کاهش یابد، انتظار داریم به همان اندازه که کاهش قیمت اینترنت در قیمت تمام شده مراکز خدمات اینترنت تأثیر گذار است. آنها نیز قیمت خود را پایین بیاورند.

ریاضی با بیان این که قطعاً اطمینان حاصل خواهیم کرد که این کاهش به مصرف کننده نیز برسد، افزود: دلیلی ندارد که با کاهش قیمت اینترنت مردم بهره ای نبرند.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: فکر می کنم ظرف شش ماه آینده، با محاسبات اقتصادی و مهندسی و سیر مراحل قانونی تصویب تعرفه ها نسبت به کاهش قیمت اینترنت اقدام شود.

وی مجدداً یاد آور شد: در حال تکمیل شبکه داخلی برای فراهم شدن امکان ارتباطات داخل هستیم، که همزمان قیمت های مناسبی خواهد داشت و انتظار داریم این کار قبل از یک سال به نتیجه برسد.

منبع : ویژه نامه کلیک ( جام جم )

لینک های مرتبط :

بازدید دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور از موسسه تبیان

تأکید دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات بر ایجاد شهر الکترونیک