تبیان، دستیار زندگی
* ایران‌ 2‌ -عربستان‌ یک‌ گلها: آرش‌ برهانى‌ (2 و 5) براى‌ ایران، البوداحه‌ (8) براى‌ عربستان‌ سعودى‌ داور: ناصر الاناجى‌ (کویت) اخطار: مسعود شجاعی، مازیار زارع‌ و محمد نورى‌ (ایران). اخراج: جلال‌ اکبرى‌ (-75 ایران) بهترین‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنز ونقره حاصل کار فوتبال ووالیبال دربازیهای غرب آسیا

* ایران‌ 2‌ -عربستان‌ یک‌

گلها: آرش‌ برهانى‌ (2 و 5) براى‌ ایران، البوداحه‌ (8) براى‌ عربستان‌ سعودى‌

داور: ناصر الاناجى‌ (کویت)

اخطار: مسعود شجاعی، مازیار زارع‌ و محمد نورى‌ (ایران).

اخراج: جلال‌ اکبرى‌ (-75 ایران)

بهترین‌ بازیکن‌ میدان: آرش‌ برهانى‌ (ایران)

تیم‌ ایران‌ بازى‌ را توفانى‌ آغاز کرد و در همان‌ پنج‌ دقیقه‌ ابتدایى‌ روى‌ غفلت‌ مدافعان‌ عربستان‌ و ضعف‌ عمده‌ آنها در جناح‌ چپ‌ روى‌ پاس‌هاى‌ یاورزاده‌ و تیزهوشى‌ برهانى‌ به‌ دو گل‌ رسید تا خیال‌ خود را راحت‌ کند اما هنوز چند دقیقه‌اى‌ نگذشته‌ بود که‌ سعودى‌ها روى‌ اشتباه‌ محرز مدافعان‌ ایران‌ یکى‌ از گلها را جبران‌ کردند تا نیمه‌ اول‌ با نتیجه‌ 2-1 به‌ پایان‌ برسد.

در نیمه‌ دوم‌ هم‌ ملى‌پوشان‌ با حفظ‌ توپ‌ قصد داشتند به‌ کنترل‌ بازى‌ و عبور از لایه‌هاى‌ دفاعى‌ تیم‌ حریف‌ بپردازند که‌ تا حدودى‌ به‌ خواسته‌هاى‌ خود رسیدند اما اخراج‌ اکبرى‌ در دقیقه‌ 75 باعث‌ شد سعودى‌ها در 15 دقیقه‌ پایانى‌ فشار زیادى‌ روى‌ دروازه‌ ما بیاورند که‌ بدون‌ نتیجه‌ بود تا شفاى‌ زخم‌ شکست‌ برابر سوریه‌ با پیروزى‌ بر عربستان‌

والیبال غرب آسیا- قطر ایران دوم شد

تیم ملی والیبال ایران به مقام دوم مسابقات والیبال بازی های غرب آسیا رسید.

تیم ملی والیبال ایران جمعه شب در آخرین بازی مسابقات والیبال مقابل تیم میزبان یعنی قطر، قرار گرفت و در حالی که دو ست اول بازی را با نتایج (28-30) (14-25) برده بود در سه ست باقیمانده با حساب (25-15) (25-23) (17-15) مغلوب حریف شد و به مدال نقره رسید.

ده بازیکن از 12 بازیکن قطر همان بازیکنان بودند که اوایل تیرماه در مسابقات زیر گروه جهانی سه بر صفر از ایران شکست خوردند. تنها تفاوت قطری ها استفاده از یک مربی کوبایی (خوان دیاز) بود.

محمد ترکاشوند و علی بیرامی از قطر با کسب 25 پوئن، امتیازآورترین بازیکن های زیر بودند.