تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی وزارت علوم : سازمان مدیریت در تسهیل امور وزارت علوم همکاری کند بودجه های پژوهشی تصویب شده هنوز تخصیص داده نشده اند . خبرگزاری مهر معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازمان مدیریت باید اطمینان داشته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توضیحات معاون پژوهشی وزارت علوم در مورد بودجه های پژوهشی

معاون پژوهشی وزارت علوم : سازمان مدیریت در تسهیل امور وزارت علوم همکاری کند بودجه های پژوهشی تصویب شده هنوز تخصیص داده نشده اند .

خبرگزاری مهر

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازمان مدیریت باید اطمینان داشته باشد که وزارت علوم به شدت ناظر بر فعالیت های تحقیقاتی است و خیلی بیشتر از یک کارشناس سازمان مدیریت تعصب دارد. بنابراین سازمان مدیریت لطف کند و در شتاب بخشیدن به فعالیت های پژوهشی دست ما را باز نگه دارد.

دکتر منصور کبگانیان با بیان این مطلب افزود: در بودجه سال 1384 رقمی که در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده بود محقق نشد و حتی از سال گذشته سهم بودجه های پژوهشی کمتر شده است.

وی تصریح کرد: البته همین میزان بودجه هم به طور کامل دریافت نشده است و با مشکلات فراوانی در این مورد دست و پنجه نرم می کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: در بودجه سال آینده هدف دار عمل خواهد شد و بر اساس خروجی های مشخص امیدواریم رقم بودجه بخش تحقیقات و پژوهش به 25/1 درصد GDP افزایش یابد.

وی تاکید کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تسهیل امور مربوط به وزارت علوم درخواست همکاری و مساعدت داریم. سازمان مدیریت باید بداند که حوزه وزارت علوم بخصوص در بخش پژوهش و فناوری بیش از دیگر حوزه ها با دانشمند و تحصیلکرده و افراد متعهد سر و کار دارد.

"کبگانیان" در پاسخ به سوالی در زمینه تحقق بودجه های پژوهشی در پایان برنامه چهارم توسعه گفت: سالی که نکوست از بهارش پیداست. در سال اول سهم پژوهش از 2/1 درصد تولید ناخالص ملی پیش بینی شده به 6/ درصد کاهش یافت. ضمن اینکه رقم 6/ نیز روی کاغذ آمده و تخصیص داده نشده است و پیش بینی می کنیم کمتر از این رقم را دریافت کنیم. به هر حال امیدواریم در بودجه سال 1385 رقم 25/1 درصد از تولید ناخالص ملی محقق شود.

روابط عمومی موسسه تبیان