تبیان، دستیار زندگی
جمعه 18 آذر 1384 - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت شهادت جمعی از خبرنگاران رسانه‌های كشور گفت: امیدوارم مسئولان ابهامات موجود در این حادثه را رفع كنند، چرا كه این ابهامات هزینه‌های سنگینی برای افكار جامعه به دنبال خو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفسنجانی: مسئولان ابهامات سقوط هواپیما را رفع كنند

جمعه 18 آذر 1384 - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت شهادت جمعی از خبرنگاران رسانه‌های كشور گفت: امیدوارم مسئولان ابهامات موجود در این حادثه را رفع كنند، چرا كه این ابهامات هزینه‌های سنگینی برای افكار جامعه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح جمعه در افتتاحیه دومین نشست سالیانه دبیران كانون‌های دانشجویی سراسر كشور كه از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و در ارودگاه شهید باهنر برگزار شد، تقویت موقعیت اسلام و آرمان‌های اصیل انقلاب در دانشگاه‌ها را از جمله وظایف این كانون‌ها دانست و گفت: روزهای تاسیس این كانون‌ها امیدهای زیادی به فعالیت‌ آن‌ها داشتیم، ولی به نقطه اوجی كه مد نظر داشتیم نرسیدند ولی امیدواریم با تلاش مضاعف این فعالیت‌ها اوج گرفته و دوام یابد.

وی همچنین با گرامیداشت شهادت جمعی از خبرنگاران و نیروهای نظامی در صانحه سقوط هواپیمای 130 C عازم به آب های خلیج فارس و دریای عمان گفت: امیدوارم مسئولان ابهامات موجود در این حادثه را رفع كنند، چراكه این ابهامات هزینه‌های سنگینی برای افكار جامعه خواهد داشت.

وی یكی از عیوب جهانی شدن را اعمال قدرت قدرت‌های بزرگ استعماری عنوان كرد و افزود: این كشورها طراحان تشكیل برخی این كانون‌های جهانی هستند كه بر این اساس نقش خود را برجسته و دیگران را ضعیف كرده‌اند، ولی كم‌كم با هوشیاری ملل و دول مختلف دنیا این نقش این عیب در حال كاهش است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه غربی‌ها و آمریكا دیگر نمی‌توانند در بحث‌ها حرف خود را به دیگران تحمیل كنند، گفت: اما در شورای امنیت چون حق وتو دارند در بسیاری از امور دخالت می‌كنند.

وی با بیان این كه جایگاه ایران از لحاظ علمی رو به پیشرفت است، تعداد دانشجویان كشور را سرمایه بسیار بزرگی دانست و اظهار داشت: به ادله سیاسی بسیاری از مقالات علمی كشور ما در آمارهای جهانی گنجانده نمی‌شود، ولی همین مقدار هم بسیار مطلوب و دارای سرعت بسیار خوبی است، اما از لحاظ كیفی قانع نیستیم و باید كارهای زیادی صورت گیرد، چراكه صف و ستاد با هم فاصله دارد و باید به هم پیوند بخورند یعنی مسائل علمی باید عملی شود.

لینک ها:

روایت یك كارشناس هوایی شاهد سانحه هواپیمای سی-130

اسامی یکصد قربانی سانحه هواپیمای سی-130

تشکیل گروه 29 نفره کارشناسان برای بررسی علل سقوط هواپیما

دستور نادرست به خلبان، عامل اصلی سقوط هواپیما

گزارش اختصاصی تبیان از سقوط هواپیمای C-130

روان شناسی سوگواری