تبیان، دستیار زندگی
کار اصلی این 6 هزار داوطلب هدایت حاضران در ورزشگاه به صندلی هایشان بود و نیز پاسخ به سوالات احتمالی آنها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدالهای طلای چین به 1000 رسید

بازی های آسیایی گوانگ جو
بازی های آسیایی گوانگ جو

بخش ورزشی- "ژو کیان وی" با مدال طلایی که در ماده 200 متر شنای آزاد بانوان کسب کرد، تعداد مدال های طلای کسب شده چینی ها در بازی های آسیایی را به عدد 1000 رساند.

چینی‌ها نخستین مدال طلای خود را در بازی های آسیایی 1974 تهران کسب کرده بودند. هیچ ملتی تا به حال موفق به تصاحب این تعداد مدال نشده است.

چین در دوره گذشته این بازی ها که در دوحه قطر برگزار شد، 165 مدال طلا کسب کرد. نزدیک ترین کشور به چین، ژاپن است که تا به حال 861 مدال طلا کسب کرده است و کره جنوبی با 542 مدال طلا در رده سوم قرار دارد.

بر پایه گزارش "ایندیا ریپورت"، هیچ کدام از 45 کشور دیگر عضو آسیا بیش از 125 مدال نبرده اند. "وانگ ییفو"، تیرانداز چینی، با کسب 14 مدال طلا حدفاصل سال های 1986 تا 2002 از این حیث رکورددار است.

بازی های آسیایی گوانگ جو

مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی گوانگجوی چین با حضور 6 هزار داوطلب (volunteer) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی به گوانگجو، کار اصلی این 6 هزار داوطلب هدایت حاضران در ورزشگاه به صندلی هایشان بود و نیز پاسخ به سوالات احتمالی آنها. این داوطلبان در تمام مدت برگزاری مراسم افتتاحیه هرگز استراحت نکردند و تا پایان مراسم سرپا ایستاده بودند.

در این مراسم همچنین تیم تشویق کننده که متشکل از دانش آموزان مدارس و دانشگاه هاست، با فریادهای خود به برگزاری مراسم افتتاحیه شور و حرارت می بخشیدند.

داوطلبان بازی های آسیایی چین از کشورهای دیگر هم هستند و در مراسم اختتامیه هم حضور خواهند داشت. به عنوان مثال لیلیا دختر 19 ساله روسی است که در دانشگاه "سان یات سن" گوانگجو تحصیل می کند.

وی در این خصوص گفت: احساس شادی دارم. چراکه مدت زمان زیادی است که اینجا زندگی می کنم و می توانم به روس ها کمک کنم تا با فرهنگ و رسم و رسوم چینی آشنا شوند.

منبع:مهر

تنظیم:مسلم حقیقی