تبیان، دستیار زندگی
دوچرخه در زبان انگلیسی، BICYCLE خوانده می شود. این واژه از دو بخش BI به معنی «دو» و CYCLE که برگرفته از لغت یونانی KYKLOS به معنی دایره تشکیل یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوچرخه ای که شما را خسته نمی کند

دوچرخه در زبان انگلیسی، BICYCLE خوانده می شود. این واژه از دو بخش BI به معنی «دو» و CYCLE که برگرفته از لغت یونانی KYKLOS به معنی دایره تشکیل یافته است.

bicycle  دوچرخه

دوچرخه سواری همیشه به عنوان ورزشی ساده برای تمام سنین پیشنهاد می شود. این ورزش می تواند هم سبک انجام شود و هم سنگین.

برای انجام ورزش دوچرخه سواری لازم نیست که شخص مثلا" تمریناتی خاص را انجام دهد و یا از موقعیت فیزیکی خاصی برخوردار باشد  در این ورزش بیشتر عضلات پاها در حرکت خواهند بود. که این عمل باعث بالابردن استقامت بدن می شود. البته کمر و سیستم تنفسی انسان نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

تا به حال انواع مختلفی از دوچرخه ارایه شده است اما این یکی بسیار جالب توجه است.

bicycle  دوچرخه

آیا تاکنون سعی کرده اید تا دوچرخه خود را بر روی سقف ماشین خود نصب کنید تا آن را به جای دیگری ببرید و یا آن را در صندوق عقب گذاشته اید؟

اگر چنین کرده اید پس حتما زحمت این کار را می دانید شما در ابتدا باید سعی کنید همه چیز را با هم به سقف ماشین خود ببندید و قلاب  را به دور کل آنها بیندازید و مطمئن شوید نیفتد اما این ابتکار جدید چنان چه درعکس بالا  می بینید  می توانید دوچرخه خود را به ماشین بسته و خود هم سوار شوید دوچرخه با استفاده از وسیله ای که توسط یک شرکت بین المللی که کار آن اتصال میله و قفسه های غواصی به قایق است ساخته شده است و شما می توانید چرخ جلوی آن را باز کنید و با این فنجان مکنده عوض کنید.

bicycle  دوچرخه

البته این وسیله مکنده بر اساس گفته سازندگان آن با سیستم های ارائه شده از دیگر شرکتها و طرز کار آنها مخالف است چون معتقد است بقیه آنها که از مکش برای چسبیدن استفاده می کنند چندان امن نیستند و کمی غیر قابل اعتماد هستند مانندآنهایی که ما برای چسبیدن تزئینات به بخاری آکواریوم شیشه ای و یا دکوراسیون شفاف برای پنجره خود استفاده می کنیم و یا موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

این فنجان خلاء جدید، خود را به سطوح صاف و مسطح متصل می کند و با استفاده از یک پمپ با فشار مناسب به مشتریان خود  اجازه می دهد تا وسیله خود را به خودروی خود بچسبانند.

برای استفاده از این وسیله کافی است شما زیر مکان مورد نظر همان فنجان چسبنده را کمی مرطوب کنید و در مکان مورد نظر قرار دهید، سپس دکمه پمپ را فشار دهید دستگاه به تخلیه هوار زیر آن می پردازد  طوری که شما نمی توانید آن را جداکنید. برای حذف آن تنها کافیست کلید تخلیه پمپ را بزنید و نشان می دهد تا چه میزان زیر فنجان هوا قرار گرفته است.

به هر حال این فنجان خلاء جدید، خود را به سطوح صاف و مسطح متصل می کند و با استفاده از یک پمپ با فشار مناسب به مشتریان خود  اجازه می دهد تا وسیله خود را به خودروی خود بچسبانند.

خه به هیچ عنوان شما را خسته نمی کند و درضمن می توانید به راحتی بر روی آن بنشینید می توانید مطمئن باشید که جدا نمی شود، معمولا پیشنهاد می شود هنگام دوچرخه سواری آب داشته باشید همچنین شیرینی  های قندی نیز بعد از اتمام ورزش نیز استفاده کنید چرا که در حین انجام دوچرخه سواری، بدن قند نیز سوخت می کند البته با این دوچرخه خاص فقط وقتی از این مواد قندی استفاده کنید که خودتان پا زده باشید و نه خودرو شما را حمل کرده باشد.

شما میتوانید با مراجعه به این وب سایت

http://www.seasucker.com/landing_sep09/landing_bikes.html  اقدام به تهیه این نوع دوچرخه نمایید قیمت آن در حال حاضر بین$146.99  تا $629.99 می باشد

منبع: http://www.gizmag.com/seasucker-racks-rubber-cups/16902/

نوشته : فائزه سیدخاموشی