تبیان، دستیار زندگی
در آغاز روز دوم شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان در ماده اسپرینت به مدال برنز دست یافت تا چهارمین مدال کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازیها به دست آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهارمین مدال کاروان ایران

دوچرخه

بخش ورزشی- در آغاز روز دوم شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان در ماده اسپرینت به مدال برنز دست یافت تا چهارمین مدال کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازیها به دست آید.

به گزارش خبرنگار اعزامی به گوانگجو، مدال برنز تیم ملی دوچرخه سواری ماده تیم اسپرینت نخستین مدال این رشته در بازی‌های آسیایی محسوب می‎شود که دیروز یکشنبه در آغاز  روز دوم شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی و با ثبت رکورد 60 ثانیه و 247 صدم ثانیه به دست آمد. محمد پراش، فارسی نژاد و حسن ورپشتی رکابزنان کشورمان در این ماده بودند.

در این بخش از رقابت‎های دوچرخه سواری رکابزنان چین در رده نخست قرار گرفتند و ورزشکاران ژاپنی هم به عنوان نایب قهرمانی  دست یافتند.

این چهارمین مدال کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی بود. قبل از این احسان پیغمبری در ووشو به مدال برنز رسید. تیم تیراندازی بانوان نقره گرفت و محمدرضا رودکی در جودو به مدال برنز رسید.

دوچرخه

علیرضا حقی پس از صعود به جمع 4 دوچرخه سوار برتر رقابت‌های 4 كیلومتر انفرادی بازی‌های آسیایی گفت: از قبل پیش‌بینی می‌كردم كه بتوانم به جمع 4 دوچرخه سوار پایانی صعود كنم.

به گزارش خبرنگار اعزامی به گوانگجو، علیرضا حقی كه امروز با پشت سر گذاشتن امیر زرگری به جمع 4 دوچرخه سوار برتر آسیا در رقابت‌های 4 كیلومتر انفرادی صعود كرد گفت:‌ با توجه به تمریناتی كه انجام داده بودم پیش‌بینی می‌كردم كه به جمع 4 نفر صعود كنم. امیدوارم شرایطی به وجود بیاید كه بتوانم به مدال برسم.

وی در پاسخ به این سوال كه در تهران ركورد زرگری بهتر از شما بود پس چه شد كه امروز شما پیروز شدید گفت: در ورزش این مسایل طبیعی است. یك روز یك ورزشكار شرایط بهتری دارد و روز دیگر ورزشكار دیگری در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. از سوی دیگر شرایط تهران با گوانگجو متفاوت است. تهران ارتفاع بالاتری نسبت به سطح دریا دارد اما گوانگجو ارتفاع پایین تری دارد. ركاب زدن در گوانگجو قدرت بیشتری می‌خواهد.

حقی در ادامه درباره ركوردزنی دوچرخه سوار جوان هنگ‌كنگ هم گفت: پیش از این شانس بیشتری برای خود قائل بودیم اما حضور این دوچرخه سوار كه تاكنون كسی او را ندیده بود همه چیز را عوض كرد. او عملكرد عجیبی داشت. ركوردی كه او ثبت كرد به كمك تمام اعضای تیم دوچرخه سواری هنگ‌كنگ هم بدست نمی‌آمد. او 20 سال بیشتر ندارد و نمی‌توانیم بگوییم به خاطر تجربه و تمرین زیاد به این نتیجه رسیده. البته از او تست دوپینگ هم نگرفتند.

امیر زرگری كه در رقابت با حقی شكست خورد هم به خبرنگاران گفت: امروز شرایط خوبی نداشتم و نتوانستم عملكرد خوبی ارائه كنم. با این حال در ورزش چنین شرایطی بوجود می‌آید. گاهی اوقات آنطور كه فكر می‌كنیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. با این حال من امیدم به رشته تیمی است كه امیدوارم بتوانیم در آنجا عملكرد خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا برای كسب مدال در رقابت‌های تیمی قولی می‌دهید؟ گفت: شرایط مشخص نمی‌كند. در این رشته 3، 4 كشور ركورد یكسانی دارند.

منابع:مهر/ایسنا

تنظیم:مسلم حقیقی