تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان سه کشور عربی در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) با هم دیدار کردند تا درباره وضعیت ادبیات کودک دنیای عرب زبان گفت و گو گنند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گام‌های تازه در دنیای ادبیات کودک عرب

گام‌های تازه در دنیای ادبیات کودک عرب

نمایندگان سه کشور عربی در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان

(IBBY) با هم دیدار کردند تا درباره وضعیت ادبیات کودک دنیای عرب زبان گفت و گو گنند.

نمایندگان امارات متحده عربی (UAEBBY)، مصر (EBBY) و لبنان (LBBY) در جریان نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه در امارات دیدار کردند و راه‌های همکاری برای فراهم کردن ادبیات با کیفیت برای کودکان عرب را بررسی کردند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا به طور مرتب با هم دیدار کنند و درباره شیوه‌های همکاری با یکدیگر بیشتر گفت و گو کنند.

شاخه ملی امارات در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان جدید ترین عضو IBBY است. اما با همه تازه کاری، گام‌های بزرگی برای بهتر کردن وضعیت ادبیات کودک عرب زبان برداشته است. گام‌هایی هم در بالا بردن کیفیت ادبیات کودک عرب و هم در بهتر شدن جایگاه آن در دنیا.

گام‌های تازه در دنیای ادبیات کودک عرب

این شاخه از دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان را دختر شیخ امارات متحده عربی و مدیر انتشارات کلمات اداره می کند. امارات از سال گذشته، جایزه ادبیات کودک اتصالات، گران ترین جایزه ادبیات کودک جهان پس از جایزه یادبود آسترید لیندگرن را برگزار می کند. جایزه یک میلیون درهمی که به با کیفیت ترین کتاب ادبیات کودک عرب زبان به شکل سالانه اهدا می شود. این جایزه امسال به یک کتاب مصری رسید.

به نظر می رسد با این گام‌های تازه و همکاری‌های جدید باید در انتظار پیشرفت قابل توجهی در دنیای ادبیات کودک کشورهای عرب زبان باشیم.

نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه از ۲۶ اکتبر در مرکز نمایشگاه‌های شارجه آغاز شده و تا ۶ نوامبر (۴ تا ۱۵ آبان) ادامه دارد.

منبع: کتابک

تنظیم: مریم فروزان کیا