تبیان، دستیار زندگی
روز دهم ذی الحجه روز عید قربان است. عید قربان از بزرگترین و مهمترین عیدهای مسلمانان است. در این روز حضرت ابراهیم علیه السلام به فرمان خدا فرزند عزیزش حضرت اسماعیل را به قربانگاه برد و کارد را روی گلویش قرار داد تا اسماعیل را برای اجرای ف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز آزمایش الهی

روز آزمایش الهی

روز دهم ذی الحجه روز عید قربان است. عید قربان از بزرگترین و مهمترین عیدهای مسلمانان است. در این روز حضرت ابراهیم علیه السلام به فرمان خدا فرزند عزیزش حضرت اسماعیل را به قربانگاه برد و کارد را روی گلویش قرار داد تا اسماعیل را برای اجرای فرمان الهی قربانی کند. اما به ناگاه از آسمان ندارسید ای ابراهیم دست نگه دار که تو فرمانبرداری ات  از خدا را به خوبی نشان دادی.

سپس جبرئیل قوچی آورد و حضرت ابراهیم آن را قربانی کرد و از آن روز این سنت در منا انجام می شود و عید قربان نامگذاری شده است.

هر انسانی در زندگی خویش به کسی یا چیزی علاقه مند می شود، اما باید به یاد داشته باشیم که علاقه به پروردگار از هر چیزی مهمتر و زیباتر است. حضرت ابراهیم نیز به فرزند خود علاقه ی فراوان داشت، برای همین خداوند با این دستور علاقه ی حضرت ابراهیم را نسبت به پروردگار  مورد آزمایش قرار داد و ایشان به خوبی از پس این آزمایش الهی برآمدند.

روز آزمایش الهی

در این روز بزرگ آن هایی که توان مالی دارند گوسفند قربانی می کنند و گوشت آن را به آن هایی می دهند که شرایط مالی خوبی ندارند و در این روز عید آن ها را خوشحال می کنند و با کمک به این افراد پروردگار نیز از آن ها خشنود و راضی می شود.

خداوند در روزهای عید بیشتر از زمان های دیگر درهای رحمتش را برای بندگان باز می گذارد. روز عید قربان هم یکی از همین روزهاست و مسلمانان برای نماز عید به محل برگزاری نماز عید می روند و در این مراسم بزرگ و باشکوه شرکت می کنند.

تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر:مهدیه زمردکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.