تبیان، دستیار زندگی
روزی خانمی سخنی را بر زبان آورد كه مورد رنجش خاطر بهترین دوستش شد ، او بلافاصله از گفته خود پشیمان شده و بدنبال راه چاره ای گشت كه بتواند دل دوستش را بدست آورده و كدورت حاصله را برطرف كند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلماتت را خوب انتخاب کن

گل

روزی خانمی سخنی را بر زبان آورد كه مورد رنجش خاطر بهترین دوستش شد، او بلافاصله از گفته خود پشیمان شده و به دنبال راه چاره ای گشت كه بتواند دل دوستش را به دست آورده و كدورت حاصله را برطرف كند.

او در تلاش خود برای جبران آن، نزد پیرزن خردمند شهر شتافت و پس از شرح ماجرا،‌ از وی مشورت خواست. پیرزن با دقت و حوصله فراوان به گفته های آن خانم گوش داد و پس از مدتی اندیشه، چنین گفت: تو برای جبران سخنانت لازم است كه دو كار انجام دهی و اولین آن فوق العاده سخت تر از دومی است. "

خانم جوان با شوق فراوان از او خواست كه راه حل ها را برایش شرح دهد.

پیرزن خردمند ادامه داد: امشب بهترین بالش پری را كه داری، ‌برداشته و سوراخ كوچكی در آن ایجاد می كنی،‌ سپس از خانه بیرون آمده و شروع به قدم زدن در كوچه و محلات اطراف خانه ات می كنی و در آستانه درب منازل هر یك از همسایگان و دوستان و بستگانت كه رسیدی،‌ یك عدد پر از داخل بالش درآورده و به آرامی آنجا قرار می دهی. بایستی دقت كنی كه این كار را تا قبل از طلوع آفتاب فردا صبح تمام كرده و نزد من برگردی تا دومین مرحله را توضیح دهم ".

گل

خانم جوان به سرعت به سمت خانه اش شتافت و پس از اتمام كارهای روزمره خانه، شب هنگام شروع به انجام كار طاقت فرسایی كرد كه آن پیرزن پیشنهاد نموده بود. او با رنج و زحمت فراوان و در دل تاریكی شهر و در هوای سرد و سوزناكی كه انگشتانش از فرط آن، یخ زده بودند، توانست كارش را به انجام رسانده و درست هنگام طلوع آفتاب به نزد آن پیرزن خردمند بازگشت.

خانم جوان با اینكه به شدت احساس خستگی می كرد، اما آسوده خاطر شده بود كه تلاشش به نتیجه رسیده و با خشنودی گفت:‌ بالش كاملاً خالی شده است ".

پیرزن پاسخ داد: حال برای انجام مرحله دوم ، بازگرد و بالش خود را مجدداً از آن پرها،‌ پر كن، تا همه چیز به حالت اولش برگردد! خانم جوان با سرآسیمگی گفت: اما می دونی این امر كاملاً غیر ممكنه! اینك باد بیشتر آن پرها را از محلی كه قرارشان داده ام،‌ پراكنده است. ‌قطعا هرچقدر هم تلاش كنم، ‌دوباره همه چیز مثل اول نخواهد شد! "‌ پیرزن با كلامی تامل برانگیز گفت: كاملا درسته! هرگز فراموش نكن كلماتی كه بكار می بری همچون پرهایی است كه در مسیر باد قرار می گیرند. آگاه باش كه فارغ از میزان صمیمیت و صداقت گفتارت، دیگر آن سخنان به دهان بازنخواهند گشت، بنابراین در حضور كسانی كه به آنها عشق می ورزی،‌ كلماتت را خوب انتخاب كن "...


دوست عزیز شما می توانید لینك ها و مطالب طنز و سرگرم كننده جالب خود را به ای میل زیر ارسال نمایید : ایمیل فستیوال

بخش امور کاربران سایت تبیان - ارسالی somayejon

عاشق واقعی کیست ! مادر؛ عشق واقعی
سوپ جوجه برای روح سوخته مادر زخم های عشق مادر
امان از دست شیطان

کلماتت را خوب انتخاب کن

اتفاق خوب یا بد داستان سنگ و سنگتراش
تله موش چند داستان کوتاه
کلید دستیابی به شادیاین است مردانگی ...!
معجزه عشق را امتحان کن ملاقات با خدا
روز قسمت بود در جستجوی خدا
هر فردی سازنده زندگی خود است جای میخ همیشه روی دیوار می‌ماند
داستان بسیار ساده و آموزنده ” مداد ”برای معذرت خواهی دیر شده
زمان بزرگی عشق را درک می کند درد دلی با خدا
زوج خوشبختی که در همه‌چیز شریکند خداوند ضامن روزی است
راز جعبه کفش امان از دست خانم های باهوش
قاضی زیرک و عصای طلا مراقب حاضر جوابی بچه ها باشید
پسر زیرک و کله گوسفند آرامش دنیا مال کیه؟