تبیان، دستیار زندگی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبكه های تلویزیونی آمریکایی گفت که، ایران نه صرفا به خاطر اسراییل بلکه به خاطر برقراری صلح در تمامی جهان باید با غرب گفت و گو کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران اگر اتمی شود؟

نتانیاهو،

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبكه های تلویزیونی آمریکایی گفت که، ایران نه صرفا به خاطر اسراییل بلکه به خاطر برقراری صلح در تمامی جهان باید با غرب گفت و گو کند.

به گزارش«تابناك»، روزنامه صهیونیستی «جورزالم پست» در گزارشی با تاكید بر موضوع بالا نوشت: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسراییل، روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» و شبکه «فاكس بیزنس»با این ادعا که ایران هسته ای به دنبال در دست گرفتن کنترل نفت خاورمیانه است و یک تهدید برای تمامی جهان محسوب می شود، گفت که اگر ایران به سلاح هسته ای مجهز شود می تواند تمامی نفت خاورمیانه را تصاحب کند.

«نتانیاهو» افزود: در صورت تحقق این امر، این مساله بر اقتصاد تمامی جهان تاثیرگذار خواهد بود و این تنها یک تهدید برای اسراییل نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه و در مسیر پروژه ایران هراسی آن رژیم، با اشاره به این مساله که ایران تا کنون نیز با حضور در یمن، اریتره، سودان، آفریقا، لبنان، غزه و آمریکای جنوبی به شکل گسترده ای به اهداف خود دست یافته است، گفت: «این کشور باید با جامعه بین الملل تعامل کند، نه صرفا به خاطر اسراییل بلکه برای برقراری صلح و آرامش در تمامی جهان.»

او این سخنان را پس از برگزاری نشست چند روز پیش خود با «جو بایدن»، معاون رییس جمهور آمریکا، بیان داشت. «نتانیاهو» در این دیدار گفته بود که تنها تهدید به یک اقدام نظامی جدی علیه ایران می تواند برنامه های اتمی این کشور را متوقف کند که «رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا، در واکنش به این اظهارات بر موثر بودن تحریم ها تاکید و گفت که، واشینگتن در شرایط فعلی معتقد است رویکرد دیپلماتیک باید ادامه پیدا کند.

نخست وزیر صهیونیست ها با ابراز خرسندی از تلاش های «اوباما» در برابر ایران، اذعان داشت: «به رغم وجود اختلاف نظر با آمریکا بر سر موضوع شهرک سازی ها، به تصور من واشینگتن و تل آویو روابط نزدیک و محکمی دارند. اوباما اکنون با تجربه تر از قبل است و نتیجه انتخابات میان دوره ای آمریکا نمی تواند تغییری در ماهیت روابط اسراییل با آمریکا ایجاد کند.»

در همین حال یک روزنامه صهیونیستی دیگر نیز از دیدار «نتانیاهو» و «هیلاری کلینتون» خبر داد و در گزارشی نوشت: نخست وزیر اسراییل می گوید او کماکان برای دست یابی به یک معاهده صلح با فلسطینی ها مصمم است.

«نتانیاهو» در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که، فرآیند صلح گسترش یابد و شرایطی ایجاد شود که سایر کشورهای عربی نیز در آن نقش داشته باشند.

«کلینتون» که پیش تر در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک سازی ها در قدس شرقی ابراز نگرانی کرده بود پیش از این دیدار از پاسخ به سوالی پیرامون اختلاف نظر «نتانیاهو» و «اوباما» در خصوص این مساله خودداری کرد.

نخست وزیر صهیونست ها بیان داشت: «ما در ارتباط با فرآیند صلح خاورمیانه مدت ها مذاکره کرده ایم و اکنون نیز برای ادامه آن و برای دستیابی به یک توافقنامه تاریخی با هدف ایجاد صلح و امنیت میان ما و فلسطینی ها آن را از سرمی گیریم.»

«کلینتون» نیز در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این که آیا مذاکرات صلح به زودی از سر گرفته خواهد شد، گفت: «این موضوع همان موضوعی است اکنون در حال بحث پیرامون آن هستیم و هر دو نیز نسبت به آن بسیار متعهدیم.»

این در حالی است که درست در زمان آغاز نشست «نتانیاهو» و «کلینتون» گزارش های ناامیدکننده ای دایر بر طرح جدید ساخت واحدهای مسکونی در شرق قدس منتشر شد.

بر اساس گزارش های منتشره قرار است طرح ساخت 130 واحد مسکونی در این شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. با این همه به گفته مقامات صهیونیستی ممکن است این پروژه که توسط یک پیمانکار خصوصی مطرح شده است، مورد تصویب قرار نگیرد چرا که قوانین فعلی ساخت و ساز را نقض می کند.

منبع:تابناک

فرآوری:سعید آقازاده