تبیان، دستیار زندگی
احسان پیغمبری نخستین مدال كاروان ایران را در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بر گردن آویخت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسب دو مدال برای کاروان ایران

نخستین مدال تیراندازی بانوان

احسان پیغمبری نخستین مدال كاروان ایران را در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بر گردن آویخت.

در بخش تالو احسان پیغمبری که دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه کمر شده بود، صبح امروز در فرم چانگ چوان با حریفان خود به رقابت پرداخت و موفق شد نشان برنز را كسب كند.

پیغمبری با كسب امتیاز 9.70 پس از ووشوكاران چین و ژاپن بر سكوی سوم بازی‌های آسیایی ایستاد و صاحب گردن‌آویز برنز شد.

این نخستین مدال تالو تاریخ ووشو ایران در بازی‌های آسیایی است.

پس از کسب نخستین مدال نمایندگان بانوان ایران در تفنگ بادی تیمی 10 متر موفق به کسب مدال نقره شدند.

در روز نخست رقابت‌های تیراندازی صبح امروز الهه احمدی، مه لقا جام بزرگ و نرگس امام قلی نژاد در تفنگ بادی تیمی 10 متر بعد از چین صاحب گردن آویز مدال نقره شدند.

امیدوارم مدالم برای ایران خوش یمن باشد

حسان پیغمبری پس از کسب مدال برنز تالو بازی‌های آسیایی گفت: امیدوارم این مدال برای کاروان ورزش ایران خوش یمن بوده و در رشته‎های دیگر هم شاهد مدال آوری ورزشکاران‌مان باشیم.

ووشوکارکشورمان که صبح امروز شنبه صاحب نخستین مدال تاریخ تالو ایران در بازی‌های آسیایی شد، در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به گوانگجو اظهارداشت: از اینکه صاحب این مدال شدم خوشحالم چون آن را حق خود می‌دانستم. اما زمانی خوشحال‌تر می‌شوم که شاهد مدال آوری دیگر ورزشکاران کاروان ایران باشم.

وی ادامه داد: برای حضور در بازی‌های آسیایی زحمت زیادی کشیدم. چندین ماه تلاش و تمرین مستمر داشتم تا بتوانم یکی از مدال آوران کاروان ایران در گوانگجو شوم.

پیغمبری با تاکید بر اینکه حقش در بازی‎های آسیایی چیزی بالاتر از مدال برنز بود، تصریح کرد: حداقل حق من در این بازی‌ها مدال نقره بود. در بخشی از مسابقه حریف چینی من دستش را روی زمین گذاشت. فکر می‌کنم باید سه دهم امتیاز از او کم می‎شد اما فقط دو دهم کسر شد. واقعا  نمی‎دانم چه اتفاقی افتاد فقط  فکر می‎کنم حق من مدال برنز نبود.

ووشوکار ملی‌پوش کشورمان همچنین با اشاره به مصدومیتی که دو روز پیش گریبانگیرش شده بود، یادآور شد: آسیب دیدگی‎ام به حدی  شدید بود که نمی‌توانستم حتی راه بروم. خیلی نگران مسابقاتم بودم اما خوشبختانه با کمک دکتر نوروزی به موقع آماده بازی‌ها شدم.

احسان پیغمبری امروز شنبه در بخش تالو مسابقات ووشو شانزدهمین  دوره بازی‎های آسیایی صاحب مدال برنز شد. این نخستین مدال کاروان ورزش ایران در این بازی‎ها بود.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی