تبیان، دستیار زندگی
ایران همچنان در مكان دوم جدول رده‌بندی تیم ملی فوتبال امید كشورمان با شكست تیم قطر به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های غرب آسیا راه یافت. دوشنبه شب ملی پوشان كشورمان در دومین دیدار خود در رقابتهای فوتبال بازی‌های غ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم فوتبال ایران به مرحله نیمه نهایی راه یافت

ایران همچنان در مكان دوم جدول رده‌بندی

تیم ملی فوتبال امید كشورمان با شكست تیم قطر به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های غرب آسیا راه یافت.

دوشنبه شب ملی پوشان كشورمان در دومین دیدار خود در رقابتهای فوتبال بازی‌های غرب آسیا در مرحله گروهی موفق شدند با نتیجه ی 4 بر یك تیم امید قطر را شكست داده و با 6 امتیاز ، 8 گل زده و یك گل خورده به عنوان تیم نخست به مرحله‌ی نیمه نهایی این بازی‌ها صعود كند.

دراین دیدار جواد نكونام در دقیقه‌ی 6 و پس از خطای هند مدافع قطری از روی نقطه پنالتی گل نخست تیم ایران را وارد دروازه‌ی قطر كرد. 4 دقیقه‌ی بعد پس از ضربه‌ی ایستگاهی تیم قطر و اشتباه وحید طالب لو، تیم قطر گل تساوی خود را به ثبت رساند. اما در اواسط نیمه اول و پس از پاس رضا عنایتی ، محسن ارزانی بازیكن میانی تیم كشورمان موفق شد در دو ضرب دروازه‌ی تیم قطر را برای بار دوم باز كند.

در دقایق پایانی این نیمه سپهر حیدری پس از خطا بر روی مهاجم قطری با كارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا تیم كشورمان 45 دقیقه را با 10 بازیكن سپری كند.

با شروع نیمه دوم، سیموئز سرمربی تیم ملی امید كشورمان، مهرداد اولادی یكی از مهاجمان را از بازی خارج كرد و به جای او مازیار زارع را در خط دفاع به كار گرفت. در دقایق نیمه دوم بازیكنان كشورمان، بازی محتاطانه‌ و با تاخیری را انجام دادند اما موفق شدند در دقایق 60 و 77 توسط بهشاد یاور زاده و پژمان منتظری دو گل دیگر را برای كشورمان به ثمر رسانده تا در نهایت تیم ایران با نتیجه ی 4 بر یك ، تیم میزبان را شكست داده تا با 6 امتیاز به مرحله‌ی نیمه نهایی صعود كند.

براساس این گزارش، علیرغم تبلیغات رسانه‌های كشور قطر برای حضور تماشاگران در این دیدار، بیش از 600 تماشاگر در ورزشگاه حضور نیافتند كه نیمی از آنها نیز ایرانی بودند.

ربانی سفیر ایران در قطر، دكتر قراخانلو رییس و علی كفاشیان دبیر كل كمیته ملی المپیك و تعدادی از مسوولان ورزشی ایران از نزدیك و در ورزشگاه القطر این دیدار را تماشا ‌كردند.

در پایان پنجمین روز این مسابقات تیم ایران با كسب 12 مدال طلا، 15 مدال نقره و 10 مدال برنز در مكان دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

در این جدول تیم سوریه با كسب 17 مدال طلا، 9 مدال نقره و 12 مدال برنز اول است و تیم كویت با كسب 11 مدال طلا، 8 مدال نقره و 6 مدال برنز در مكان سوم قرار داد.