تبیان، دستیار زندگی
در شرایطى كه ممنوع المصاحبه شدن على دایى از سوى كمیته انضباطى به سوژه اصلى محافل فوتبالى تبدیل شده ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی دایی سینه خیز به زیارت رفت

علی دایی سرمربی پرسپولیس

در شرایطى كه ممنوع المصاحبه شدن على دایى از سوى كمیته انضباطى به سوژه اصلى محافل فوتبالى تبدیل شده و سر و صداى زیادى به پا كرد مدافع عراقى نفت تهران با بیان خاطراتى از سرمربى پرسپولیس در سفر به عراق از دایى به عنوان چهره اى بزرگ و دیندار و متدین نام برد.

خلدون ابراهیم مدافع عراقى نفت تهران كه روبه روى پرسپولیس بازى قابل قبولى را به نمایش گذاشت درباره این بازى گفت: بازى خوبى انجام دادیم اما پرسپولیس استحقاق بیشترى براى كسب 3 امتیاز داشت. به شخصه خوشحالم كه جلوى دیدگان على دایى بازى كردم چرا كه او هم یك مربى بزرگ است و هم یك انسان متدین و دیندار.

خلدون ابراهیم در مورد خاطرات سفر دایى به عراق، افزود: «فكر مى كنم 9 سال پیش بود كه دایى همراه با تیم ملى ایران براى برگزارى دیدار مقدماتى جام جهانى به عراق سفر كرد. یكى، دو روز پیش از موعد برگزارى بازى دایى همراه با دیگر بازیكنان تیم ملى ایران به زیارت صحن مبارك امام كاظم (ع) رفت.»

علی دایی

نوع زیارت دایى متفاوت از دیگر بازیكنان تیم ملى ایران بود. او به محض عبور از در ورودى سینه خیز شد و با همین حالت تا صحن پیش رفت.

وی ادامه داد: در عراق همه این نوع زیارت دایى را فهمیدند و تحت تأثیر قرار گرفتند. روز بازى به همین دلیل ورزشگاه مملو از جمعیت شد. همه از دایى صحبت مى كردند،او محبوب عراقى ها شده بود و در طول بازى مدام مورد تشویق قرار مى گرفت.

آن بازى را ایران برد و محبوبیت دایى بین عراقى ها چند برابر شد. همه استادیوم به تشویق دایى پرداختند و آنجا بود كه پسر صدام دستور داد مأموران حاضر در ورزشگاه تماشاگران را تنها به دلیل تشویق اسطوره فوتبال ایران با باتوم بزنند.

خلدون این موضوع را دلیل علاقه اش به دایی می داند و تصریح کرد: به دایى و دیندارى اش علاقه مند شدم و حالا خوشحالم كه جلوى دیدگان او بازى كردم و البته او را از نزدیك دیدم.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری