تبیان، دستیار زندگی
اعترافات ریگی و اثبات ارتباطات با سرویس جاسوسی انگلیس روشن می کند که روش سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس ایجاد ناامنی در مناطق مرزی کشور است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ وزیر اطلاعات به MI6

وزارت اطلاعات

بخش سیاسی- توان وزارت اطلاعات کشورمان، سوء اقدامات غرب علیه کشورمان را به نابودی می کشاند.

وزیر اطلاعات درباره اظهارات اخیر رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس MI6 گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی استکبار، به دلیل ضعف هایشان درصدد جذب جاسوس بوده اند.

وی اظهار داشت: استکبار مزدورانی را در قالب جاسوس به خدمت گرفته؛ اما در واقع، این افراد را برای اقدامات خرابکارانه تروریستی مورد بهره برداری قرار داده اند که چهار فرد دستگیر شده در ترورهای اخیر کشور، به هدایت و مدیریت پناهنده انگلیسی (جلیل فتاحی) در اقدامات تروریستی اعتراف کردند.

وزیر اطلاعات با اشاره به تلاش مسئول سرویس اطلاعاتی انگلیس برای استخدام جاسوس در ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی اسناد، مدارک و شواهدی مبنی بر تلاش استکبار برای بهره برداری از افراد به عنوان جاسوس و در ادامه انجام اقدامات تروریستی و خشونت بار در داخل کشورمان را دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات تروریستی منافقین و همكاری های آنها با انگلیس گفت: انگلیس نخستین کشور اروپایی است که گروه های تروریستی را که شخصیت های بزرگی در حد رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه را به شهادت رساندند، از لیست گروه های تروریستی بیرون كرد و این كشور با این اقدامات، در صدد ایجاد مانع بر سر راه موفقیت ها و اقدامات جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، تصریح کرد: صهیونیست ها، مجموعه استکبار، آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی، همه توان خود را برای اجیر کردن افرادی در راستای اقدامات خشونت آمیز و تروریستی به کار می گیرند.

اعترافات ریگی و اثبات ارتباطات با سرویس جاسوسی انگلیس روشن می کند که روش سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس ایجاد ناامنی در مناطق مرزی کشور است

وی با تأکید بر اینکه مجامع بین المللی باید نسبت به حامیان تروریست واكنش نشان دهند، یادآور شد: اقدامات سرویس اطلاعاتی انگلیس در راستای به خاک و خون کشاندن مردم عادی و خدمتگذاران ملت ایران در شرق و غرب کشور، لزوم برخورد مجامع بین المللی با این دولت ها را روز به روز آشکارتر می کند.

وی در پاسخ به این كه چه ارتباطاتی بین رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس با تروریستها در ایران هست، گفت: اعترافات ریگی و اثبات ارتباطات با سرویس جاسوسی انگلیس روشن می کند که روش سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس ایجاد ناامنی در مناطق مرزی کشور است.

حجت الاسلام مصلحی در پاسخ به پرسشی درباره اهداف انگلیس از این گونه اعمال مخاصمه جویانه گفت: انگلیس همواره در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش فعالی در دشمنی با مردم ایران داشته و در ابعاد گوناگون به دشمنی با نظام ما پرداخته است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه سخنان رئیس MI6 در واقع از سوی دستگاه اطلاعاتی انگلیس طرح شده، اظهار داشت: هرچند این شخص به دنبال به چالش کشیدن بحث هسته ای است، مواضع دولت انگلیس را بیان می کند.

وی تصریح کرد: افرادی که اقدامات تروریستی انجام می دهند، علاوه بر اینکه مشمول بحث های اطلاعاتی و امنیتی می شوند، در بحث حقوقی نیز به مجامع قضایی معرفی و برای محاکمه در اختیار آنها قرار می گیرند.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این كه توان امنیتی ایران امروز در چه وضعیتی است، اذعان داشت: با اشراف امنیتی و اطلاعاتی وزارت اطلاعات بر مرزهای کشور و نابودی گروه های تروریستی این منطقه، وضعیت امنیتی مرزهای غربی کشور بسیار مطلوب شده و از سطح امنیتی بالایی برخوردار است.

وزارت اطلاعات

وی با اشاره به اضمحلال گروه های تروریستی کوموله ـ که با پیروزی انقلاب اسلامی به تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایستادند ـ گفت: هم اکنون این گروه ها دیگر در منطقه کردستان و غرب کشور جایگاهی ندارند و نابود شده اند و اقدامات آنها نمی تواند به هیچ وجه امنیت منطقه را به خطر اندازد.

وی تصریح کرد: امروزه منطقه غرب از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، به گونه ای که یکی از مناطق مهم گردشگری مردم به شمار می رود و در بعد تجاری نیز مورد اقبال مردم است.

وی افزود: در فتنه سال گذشته نیز عوامل این گروهک تروریستی منافقین در میدان انقلاب، اقدام به ایجاد انفجار کردند که با اقدامات وزارت اطلاعات ناکام ماندند و این به آن معناست که هنگامی که این گروهک ها از لیست تروریستی بیرون می روند، بلافاصله به اقدامات تروریستی بیشتری روی می آورند.

مصلحی تصریح کرد: مجامع بین المللی و کشورهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، باید پاسخگوی حمایت خود از این گروهک های تروریستی باشند.

مصلحی با بیان این که همه گروه هایی که اقدامات تروریستی و به اصطلاح جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند، شعبه اصلی شان در انگلیس است یا یكی از شعبه های اصلی خود را در این کشور دارند، اظهار داشت: هم اکنون مجموعه ای از افراد مرتبط با فتنه 88 در لندن هستند و از راه ارتباط با برخی مجامع علمی این کشور، در صدد دریافت مدرک دکترا هستند که در واقع، این امتیازات پاداشی به اقدامات فتنه گرانه آنهاست که از سوی سیستم حکومتی انگلیس به آنها داده شده است.

وی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران اذعان داشت: در مقابل این تهدیدات، باید مجامع بین المللی، نخستین واکنش ها را نشان داده، ولی از آنجا که مجامع بین المللی خود دست نشانده کشورهای استکباری هستند، به دنبال ایفای حقوق کشورهای گوناگون نبوده و در مقابل تهدیداتی مانند آنچه آمریکا در قبال ایران انجام می دهد، سکوت می کنند.

مصلحی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران گفت: در سی و سه سالی که از انقلاب گذشته، آمریکا و متحدانش با شکست در استفاده از حربه هایی که علیه کشورمان به کار برده اند، دریافته اند که در مقابل این انقلاب راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

آمریکا و متحدانش اگر می توانستند در سی و سه سال گذشته به انقلاب و نظام اسلامی آسیب وارد می کردند

وی با بیان اینکه این انقلاب راه خود را پیدا کرده و با قدرت و سرعت آن را می پیماید، اذعان داشت: عصبانیت آمریکا و متحدانش از این سرعت است و جنگ نرمی که علیه ایران آغاز کرده اند نیز در واقع تدافعی بوده و جنبه دفاعی دارد.

مصلحی تصریح کرد: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، جنگ نرم هدایت شده ای را علیه استکبار دنبال کرده اند و استکبار نیز خود به خوبی به این امر آگاه است، زیرا صهیونیست ها که زمانی شعار نیل تا فرات را سر می دادند، امروز دور خودشان دیوار بتونی می کشند.

وی افزود: این گونه واکنش ها در نتیجه اقدامات جمهوری اسلامی بوده و در واقع، از پیروزی های جمهوری اسلامی به شمار می رود؛ بنابراین، تهدیدهایی که استکبار علیه ایران می کند، تنها عربده کشی بوده و از سر زبونی شکل گرفته است.

ریگی

مصلحی تصریح کرد: آمریکا و متحدانش اگر می توانستند در سی و سه سال گذشته به انقلاب و نظام اسلامی آسیب وارد می کردند، ولی همان دوره دفاع مقدس برای تجربه کردن استعمار کافی بود، چرا که در آن دوره، همه دنیای استعمار در مقابل مردم و انقلاب ایستاد؛ اما راه به جایی نبردند.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات با کشورهای منطقه و بیرون از منطقه در مباحث امنیتی و اطلاعاتی در ارتباط بوده و تبادل اطلاعاتی نیز می کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه گروه های تروریستی به دلیل نداشتن اصالت و جایگاه مردمی و وصل نبودن به منبع پویا و جاری دست به سوی استکبار دراز کرده و برای همین، محکوم به شکست هستند، اذعان داشت: هنگامی که جریانی به منبع پویا و جاری وصل نباشد و جایگاه مردمی نداشته باشد، به شکست خواهد انجامید.

مصلحی گفت: امام خمینی با دارا بودن جایگاه مردمی و وصل بودن به منبع جاری و پویای مردمی دیندار و متدین، توانستند این انقلاب را پیش برند؛ اما گروهک منافقین ـ که ادعای مجاهدت و جنگ برای خلق را داشتند ـ به وسیله مردم آگاه کنار زده شدند و حتی خانواده این افراد از آنها اعلام برائت می کنند.

وی افزود: دستگاه اطلاعاتی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، مرزی نمی داند و بر این باور است، هر جا که استکبار با نظام اسلامی ما درگیر شود، باید در مقابلش ایستادگی کرد.

منبع:تابناک

تنظیم:مسلم حقیقی