تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال امید کشورمان با پیروزی برابر بحرین صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو را قطعی کرد تا سومین دیدار این تیم برابر ویتنام تشریفاتی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امید ایران صعود کرد

تیم امید ایران

بخش ورزشی- تیم فوتبال امید کشورمان با پیروزی برابر بحرین صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو را قطعی کرد تا سومین دیدار این تیم برابر ویتنام تشریفاتی شود.

تیم فوتبال امید کشورمان در دومین دیدار مرحله مقدماتی گروه B مسابقات فوتبال بازیهای آسیایی ، عصر امروز (چهارشنبه) با برتری یک بر صفر مقابل بحرین و کسب 6 امتیاز از دو بازی، صعود خود را به جمع 16 تیم برتر مرحله مقدماتی این رقابتها قطعی کرد.

در این دیدار کریم انصاری فرد در دقیقه 45 +1 تنها گل تیم امید کشورمان را وارد دروازه بحرین کرد ضمن اینکه دوبار در وقت اول تیر دروازه مانع فروپاشی دروازه دو تیم شد.

دربین دو نیمه این دیدار "سعید هاشم" بازیکن تیم بحرین با اعتراض به داور استرالیایی این دیدار برای دومین بار کارت زرد گرفت و از مسابقه اخراج شد تا تیم بحرین 45 دقیقه نیمه دوم را 10 نفره مقابل ایران ادامه دهد.

در نیمه دوم با توجه به 10 نفره شدن تیم بحرین و کسب نتیجه برتری از سوی تیم کشورمان، تاحدودی کیفیت بازی افت کرد و ایران با اندیشه حفظ نتیجه به بازی احتیاطی رو آورد در میانه میدان به حفظ توپ پرداخت تا دروازه حریف کمتر با خطر جدی روبرو شود.

ایران با پیروزی مقابل بحرین 6 امتیازی شد و درصدر گروه B قرار گرفت تا دیدار سوم تیم کشورمان مقابل ویتنام جنبه تشریفاتی پیدا کند. در این گروه ترکمنستان با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ویتنام  در مکان دوم ایستاد تا دیدار پایانی بحرین و ترکمنستان تیم صعود کننده این گروه را مشخص کند.

در نیمه دوم دیدار ایران و بحرین علی مرزبان، مهدی دغاغله، ایمان موسوی بازیکنان تعویضی ایران در نیمه دوم بوند که به ترتیب به جای کمال کامیابی نیا ، آرش افشین و محسن مسلمان وارد زمین شدند.

خوشحالم که به روزهای خوش نزدیک می‌شویم

تیم امید ایران

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان پس از پیروزی برابر بحرین با بیان اینکه نمی‌خواهد در مورد صعود تیمش به مرحله دوم مسابقات شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی صحبت کند،گفت: خوشحالم تیم فوتبال امید به روزهای خوش خود نزدیک می‌شود.

غلامحسین پیروانی پس از پیروزی تیم فوتبال امید ایران برابر امید بحرین و صعود به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات ضمن بیان مطلب فوق گفت: من در مورد صعود هیچ چیزی نمی‌گویم ولی خوشحالم به روزهای خوش نزدیک می‌شویم. ضمن اینکه دلم به رضای خدا و دعای مردم خوش است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان تیم ایران در این مسابقه اضافه کرد: تیم بحرین شناخت خوبی از تیم ما داشت، آنها زمانیکه توپ دست ما بود 1-5-4 بازی می‌کردند و در هنگام حمله با اکثریت نفرات به دروازه ما هجوم می‌آوردند. این تیم نیامده بود برابر ما پیروز شود، بلکه نمی‌خواست در این بازی بازنده شده تا حذف نشود.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: تیم‌های عربی همیشه برابر ما وقت کشی کرده یا خشن بازی می‌کنند تا روحیه بازیکنان ایرانی را زیر سوال ببرند اما بازیکنان ما در این بازی با غیرت بازی کردند و توانستند نتیجه نهایی مسابقه را به سود خود رقم بزنند.

وی اضافه کرد: ما در این بازی خیلی مشکل داشتیم و توپ‌های بسیاری را از دست دادیم که همه این موارد به خاطر این بود که بازیکنان هنوز با همدیگر هماهنگ نشده اند و هیچ زمان تیم کاملی را در اختیار نداشتیم اما روز به روز هماهنگ‌تر می‌شویم.

تیم فوتبال امید ویتنام عصر امروز برابر تیم ترکمنستان با نتیجه 6 بر 2 تن به شکست داد. پیروانی در مورد ویتنام که حریف سوم تیم امید در مرحله گروهی این مسابقات است، گفت: ما به این نتیجه کاری نداریم زیرا هر بازی شرایط خودش را دارد به همین دلیل با تمام قوا مقابل این تیم به میدان خواهیم رفت.

تیم امید ایران

سجده شکر بازیکنان ایران

بازیکنان تیم فوتبال امید ایران پس از پیروزی مقابل بحرین و قطعی شدن صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازیهای آسیایی سجده شکر به جا آوردند.

بازیکنان تیم فوتبال امید کشورمان درپایان دیدار با بحرین در زمین مسابقه سجده شکر به جای آوردند و از کمک و یاری خداوند منان در کسب این پیروزی شکرگزاری کردند.

در بین بازیکنان امید، کریم انصاریفرد زننده گل پیروزی بخش ایران مقابل بحرین خوشحالی زاید الوصفی داشت و بازیکنان امید از او برای گلزنی اش تشکر کردند.

بازیکنان امید کشورمان پس از ورود به رختکن نیز به جشن و پایکوبی پرداختند و صعود خود را مرحله یک هشتم نهایی جشن گرفتند. بهرام افشارزاده نیز با حضور در رختکن تیم امید این پیروزی را به بازیکنان و کادر فنی تیم امید تبریک گفت و از آنها خواست تا با همین روحیه و توان در دیدارهای آینده حاضر شوند.

تیم امید در حالی با دو پیروزی مقابل تیم های ترکمنستان و بحرین صعود خود را از گروه B  بازیهای آسیایی قطعی کرد که بواسطه شکست تیم های نوجوانان و جوانان ، تیم امید را تحت فشار روحی مضاعفی قرار داده بود و این پیروزی بازیکنان تیم امید را در شرایط روحی و روانی بالایی قرار داد تا برای دیدارهای آینده و بویژه مرحله حذفی در شرایط ایده آل قرار بگیرند.

خبر دیگر از دیدار ایران و بحرین اینکه شکست نا امید کننده تیم بحرین که این تیم را با دو شکست در آستانه حذف از بازیهای آسیایی قرار داد باعث شد تا "محمد الشملان" سرمربی بحرین در نشست خبری شرکت نکند.

صعود ایران، ژاپن، کره شمالی و کویت به مرحله یک هشتم نهایی در پایان امروز مسجل شد تا تیم های دیگر بر سر دومی در گروه ها بجنگند.

منبع: مهر/ایسنا

فرآوری: سعیدآقازاده