تبیان، دستیار زندگی
 شب ادراری موجب مشکلات فیزیکی خطرناکی در کودکان و نوجوانان مبتلا می شود . نتایج یک تحقیق منتشر شده درژورنال پزشکی ، خبر از یافته راه های احتمالی درمان این عارضه می دهد. شب ادراری تا سن 8 سالگی گریبان گیر بسیاری از کودکا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب ادراری

شب ادراری موجب مشکلات فیزیکی خطرناکی در کودکان و نوجوانان مبتلا می شود . نتایج یک تحقیق منتشر شده درژورنال پزشکی ، خبر از یافته راه های احتمالی درمان این عارضه می دهد.

شب ادراری تا سن 8 سالگی گریبان گیر بسیاری از کودکان است ، که این مسئله با افزایش سن بهبود می یابد. انجام آزمایش ادرار در این کودکان برای اطمینان ازعدم وجود عفونت مفید است . همچنین اطمینان یافتن از اینکه درآنها نواقص کلیوی  وجود نداشته باشد.

در طول روز،  عمل کلیه ها تولید ادرار و دفع مواد زائد از بدن است و در شب مغز ، هورمون ضد ادراری یاADH  را در خون آزاد کرده و تولید ادرار کاهش می یابد . تولید شبانه این هورمون در اغلب کودکان مبتلا به شب ادراری درحد کفایت نیست و موجب انباشتگی مثانه آنها می شود ، در چنین شرا یطی  فرد بزرگسال از خواب برخواسته ،  به دستشویی مراجعه می کند ولی در مورد کودکان شب ادرار، مثانه در حین خواب تخلیه می شود.

در5 سال اخیرپزشکان با استفاده از اسپری ، هورمون ضد ادراری در بینی که « DesmopressinL» نام دارد، اقدام به درمان آن کرده اند که باز هم شب ادراری بسیاری از این کودکان حتی با مصرف این دارو نیز  ادامه داشته است .  تحقیق اخیر در سوئد نشان می دهد ، مصرف قرص 400 میلی گرمDesmopressin پیش از خواب ( به میزان خیلی کم ) و مصرف کمتر مایعات ، موجب کاهش 50 درصدی شب ادراری شده است  که پس از قطع قرص در 44 % موارد شب ادراری مجددا شروع  می شود .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.