تبیان، دستیار زندگی
یدالله صادقی مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از انتقال ذخایر کالایی به کلیه استان‎ها خبر داد و گفت.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توزیع کالاهای اساسی پیش از هدفمندی

یارانه

بخش اقتصاد- یدالله صادقی مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی از انتقال ذخایر کالایی به کلیه استان‎ها خبر داد و گفت: ذخیره‎ سازی کالاهای اساسی به منظور اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‎ها متمرکز بوده ولی در آستانه اجرای این قانون، انتقال آن به سایر استان‎ها آغاز شده است.

صادقی افزود، براساس ابلاغیه وزارت بازرگانی به 30 استان کشور، در صورت نیاز تزریق کالاهای اساسی آغاز می‎شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از سوی سازمان بازرگانی استان‎ها برای تزریق کالاهای درخواستی داده شده است، گفت: از سوی هیچ یک از استان‎ها نیاز به تزریق کالا اعلام نشده است ولی ما خود در حال انتقال کالاهای اساسی به استان‎های سراسر کشور هستیم.

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا‌، از خروج و ذخیره‎سازی کالا از حالت متمرکز خبر داد و افزود: به صورت پایلوت انتقال برخی از کالاهای اساسی ذخیره شده به سه استان فارس، چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی انجام شده است.

وی میزان ذخیره‎ سازی کالاها را در حد کافی و مناسب دانست و اظهارداشت: با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در تامین و توزیع کالا، نگرانی از جهت کمبود و یا گرانی غیرمنطقی اقلام مصرفی خانوار وجود ندارد.

این مقام مسوول از توزیع 50 هزار تن شکر بین تمامی استان‎ها خبر داد و افزود: از روز گذشته انتقال این کالا به تمامی استان‎ها آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید میزان ذخایر کالایی در تمامی استان‎ها یکسان باشد، افزود: ذخایر اقلامی همچون برنج و روغن نباتی نیز به 30 استان کشور منتقل شده است.

صادقی از آغاز انتقال گوشت مرغ به استان‎هایی که ذخایر کالایی ندارند، خبر داد و تصریح کرد: توزیع گوشت قرمز نیز پس از تکمیل و ذخیره‎سازی شروع می‎شود.

خبرگزاری کار ایران

تکمله: اهمیت این فعالیت های دولت در ایجاد فضای روانی مناسب برای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه هاست. اطمینان از اینکه کالاهای اساسی به میزان لازم و با قیمت مناسب در دسترس است باعث میشود که از خرید کالای گران و با کیفیت کم اجتناب کنیم و به علاوه مانع ایجاد انگیزه احتکار در سطح کشور می شود اما باید در این بین به تنظیم نقدینگی هم توجه شود تا مسئله به صورت بلندمدت هم مدیریت شود

تنظیم برای تیبان: حمیدی فر