تبیان، دستیار زندگی
ام؛ هامبورگ وطن دوم من است مهدی مهدوی‌كیا، در تازه‌ترین اظهارات خود از علاقه‌ی بیش از اندازه‌اش برای ماندن در هامبورگ یاد كرد؛ او سختی‌ها را فراموش كرده و حتی هامبورگ را وطن دومش می‌نامد. بازیكن ایرانی تیم هامبورگ در خصوص باز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدی مهدوی‌كیا: سختی‌ها را فراموش كرده‌ام؛ هامبورگ وطن دوم من است

مهدی مهدوی‌كیا، در تازه‌ترین اظهارات خود از علاقه‌ی بیش از اندازه‌اش برای ماندن در هامبورگ یاد كرد؛ او سختی‌ها را فراموش كرده و حتی هامبورگ را وطن دومش می‌نامد.

بازیكن ایرانی تیم هامبورگ در خصوص بازی در پست دفاع راست در بازی‌های اخیرش گفت:« در این پست بازی كردن برای من خیلی عالی است؛ چندین سال است كه در تیم ملی كشورم در این پست توپ می‌زنم و تجارب خوبی در این باره دارم. مهارت من در دریبل و سرعت در این پست خیلی خوب می‌شود. البته باید در پست دفاعی بیشتر كار كنم؛ این كار مشكلی نیست. در این فصل همه چیز برای ما خوب است و یك تیم جوان خوب داریم.»

بازیكن ایرانی تیم هامبورگ از ابراز علاقه‌اش به این تیم آلمانی یاد كرد:« احساس خوبی در هامبورگ و این تیم دارم؛ به طوری كه علاقه دارم اینجا بمانم. تیمی كه مدت 7 سال در آن توپ می‌زنم، احترام خاصی برای من دارد. در این تیم سختی‌ها را فراموش كرده‌ام و همه چیز تمام شده است.»

مهدوی‌كیا، هامبورگ را وطن دومش خواند؛ اما وی علاقه‌ی خاصی به ایران دارد:« هر سال دو بار به كشورم ایران سفر كرده و با خانواده‌ام دیدار می‌كنم.»

نوع فرهنگی كه مهدوی‌كیا، دخترش را با آن تربیت‌ می‌كند بخش دیگر این گفت‌وگو است، مهدوی‌كیا در این رابطه گفت:« سعی می‌كنیم دخترم (عسل) را با فرهنگ ایرانی نزدیك كنیم؛ به همین دلیل در منزل با او فقط به زبان مادری‌مان صحبت می‌كنیم. دخترم فرهنگ و زبان آلمانی را در مدرسه و از دوستانش یاد می‌گیرد تا جایی كه زبان آلمانی را بهتر از من صحبت می‌كند.»

مهدوی‌كیا، از علاقه‌ی دخترش به جشن‌های كریسمس یاد كرد:« ما جشن كریسمس به سبك اینجا نداریم؛ برای ما سال جدید در ماه می آغاز می‌شود نه در ژانویه؛ اما، در جشن‌های كریسمس در منزلمان درختی را تزیین می‌كنیم و هدایایی به آن آویزان می‌كنیم. عسل این جشن را خیلی دوست دارد.»

بازیكن تیم هامبورگ در شروع سال جدید آرزو كرد در بازی‌های ورزشی موفق باشد. او همچنین آرزوی سلامتی برای خانواده و دوستانش كرد و گفت:« سلامتی مهم‌ترین چیزی است كه هیچ وقت نباید فراموش شود.»

مهدوی‌كیا بهترین خاطره‌ی بازی‌اش را مربوط به بازی مقابل هرتابرلین در فصل 2003 ـ 2002 عنوان كرد:« آن بازی، یك روز خیلی خوب برای من بود. در این دیدار بسیار خوب بازی كردم.»

وی تشویق هوادارانش با صدای بلند را خوشایند (دیوانه كننده) توصیف كرد:« وقتی هواداران با صدای بلند مهدی را صدا می‌زنند، احساس خوبی دارم و از این جهت از هواداران تشكر می‌كنم. وقتی 90 دقیقه در زمین بازی هستم ، تمركز خوبی دارم و به بازی‌ام فكر می‌كنم؛ اما، این مهدی گفتن‌ها تاثیر بد بر بازی كردن من نمی‌گذارد و انگیزه‌ام را زیاد می‌كند.»