تبیان، دستیار زندگی
باتری در لیگ قهرمانان آسیا؟ پس از پایان مذاكرات نهایی امروز مدیر برنامه‌های جواد نكونام و مدیر عامل باشگاه پاس با سران باشگاه الوحده‌ی امارات، سرانجام انتقال كاپیتان ملی‌پوش تیم پاس به باشگاه اماراتی مشخص خواهد شد. در حالی ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نكونام، عزیز میلیون دلاری!

رویارویی نكونام و صباباتری در لیگ قهرمانان آسیا؟

پس از پایان مذاكرات نهایی امروز مدیر برنامه‌های جواد نكونام و مدیر عامل باشگاه پاس با سران باشگاه الوحده‌ی امارات، سرانجام انتقال كاپیتان ملی‌پوش تیم پاس به باشگاه اماراتی مشخص خواهد شد.

در حالی كه پیش از شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم كایزرسلاترن خواهان به خدمت گیری جواد نكونام بود، سران باشگاه پاس اجازه‌ی جدایی كاپیتان ملی‌پوش خود را ندادند و به وی قول دادند كه پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا، او را به تیم معتبری انتقال دهند.

پایان غم‌انگیز حضور پاس در لیگ قهرمانان آسیا سبب شد كه بسیاری باور داشته باشند كه اندازه‌های نكونام از حد تیم پاس و هر تیم دیگر ایرانی بیشتر است و باید هر چه سریع‌تر مقدمات انتقال این بازیكن را به یك تیم اروپایی فراهم كرد اما به دلیل در پیش بودن تعطیلات ژانویه و نیم فصل لیگ‌های اروپایی، هیچ تیمی حاضر به ریسك و اضافه كردن یك بازیكن آسیایی به تیم خود نبود.

نكونام كه آسیا را برای هنرنمایی خود كوچك می‌دید، در برهه‌ای از زمان كه انتقالش به تیم آلمانی میسر نشد، دچار افت كوتاه مدتی شد اما راه‌یابی تیم ملی به جام جهانی، انگیزه بالایی را برای بازیكن میانی تیم ملی ایجاد كرد و او توانست پس از مدتی بار دیگر همان نقش اصلی خود را در تیم پاس و تیم ملی ایفا كند.

مسوولان باشگاه اماراتی از مدت‌ها پیش به دنبال جذب نكونام بودند اما پیشنهاد نخست مالی این باشگاه موجب شد كه پاسی‌ها با این انتقال موافقت نكنند تا این كه آنها سطح پیشنهاد خود را تا یك میلیون دلار به همراه اتومبیل و مسكن افزایش دادند اما ظاهرا سران باشگاه تهرانی نیز مبلغی بالاتر از این، پیشنهاد داده‌اند.

پاس به خوبی می‌داند كه نمایش نكونام در جام جهانی موجب ارائه‌ی سیل پیشنهادات باشگاه‌های اروپایی می‌شود به همین دلیل آنها در قرارداد خود با باشگاه اماراتی بندی را خواهند گنجاند كه درصد قابل توجهی از این انتقال نصیب باشگاه پاس شود چرا كه پس از پایان فصل 85 - 84 قرارداد او با پاس به پایان می‌رسد.

اما نكته‌ی جالب دیگری كه می‌توان به آن اشاره كرد حضور تیم الوحده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و هم گروهی با تیم صباباتری نماینده‌ی ایران در این مسابقات است. پیوستن محتمل نكونام به الوحده و رویارویی او با علی دایی و دیگر بازیكنان ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان تماشایی خواهد بود.

تا ساعاتی دیگر مشخص خواهد شد كه آیا طلسم انتقال كاپیتان تیم پاس ومهره‌ی ارزشمند تیم ملی به تیم الوحده‌ی امارات قطعی خواهد شد یا خیر. آیا امارات دروازه‌ای برای حضور نكونام در تیم‌های معتبر اروپایی خواهد بود؟