تبیان، دستیار زندگی
ان : 21 بهمن 1357 / 12 ربیع الاول 1399 مكان : تهران ،‌ مدرسه‌علوی بسم الله الرحمن الرحیم ملت شجاع ایران ! اهالی محترم تهران ! به طوری كه می دانید اینجانب بنا دارم كه مسائل ایران به طور مسالمت آمیز حل شود، لكن دستگاه ظلم و ست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تاریخی امام خمینی كه منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن 1357 گردید(لغو حکومت نظامی)

زمان : 21 بهمن 1357 / 12 ربیع الاول 1399

مكان : تهران ،‌ مدرسه‌علوی

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شجاع ایران ! اهالی محترم تهران !

به طوری كه می دانید اینجانب بنا دارم كه مسائل ایران به طور مسالمت آمیز حل شود، لكن دستگاه ظلم و ستم، چون خود را به حسب قانون محكوم می بیند، دست به جنایت زده و در شهرهای گرگان و گنبد كاووس به مردم شجاع مسلمان حمله كرده و كشتار نموده است، و در تهران لشکرگارد به طور ناگهانی به نیروی هواییکه به ملت پیوسته است حمله نموده ، و نیروی هوایی به کمک مردم ، شجاعانه آنان را شکست داده اند.

من این تعرض غیر انسانی و عمل گارد را محكوم می كنم .

اینان با این برادركشی می خواهند دست اجانب را دركشور ما باز نگه دارند و چپاولگران را به موضع خود برگردانند .

من با آنكه هنوز دستور جهاد مقدس نداده ام، و نیز مایلم تا مسالمت حفظ و قضایا موافق آرای ملت و موازین قانون عمل شود، لكن نمی توانم تحمل این وحشیگریها را بكنم و اخطار می كنم كه اگر دست از این برادركشی برندارند ولشکر گارد به محل خودش برنگردد و از طرف مقامات ارتشی از این تعدیات جلوگیری نشود، تصمیم آخر خود را به امید خدا می گیرم و مسئولیت آن بامتجاسرین ومتجاوزین است. من از مردم شجاع تهران می خواهم در صورتی كه قوای متجاوز عقب نشینی كردند، ‌با حفظ آمادگی و هوشیاری از خدعه دشمن، آرامش و نظم را حفظ كنند، ولی مجهز و مهیا برای دفاع از اسلام و نوامیس مسلمین باشند .

اعلامیه حکومت نظامی، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچ وجه به آن اعتنا نکنند.برادران و خواهران عزیزم! هراسی به خود راه ندهید كه به خواست خداوند تعالی حق پیروز است. از خداوند تعالی پیروزی ملت اسلام را خواهانم . والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته .

روح الله الموسوی الخمینی