تبیان، دستیار زندگی
ارزش اقتصادی یک درخت راش در طول عمر یک میلیارد و 30 میلیون ریال است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوشت قورباغه 6 تا 7 دلار

خوردن قورباغه

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از شناسایی 12 گونه حیوان جدید در خراسان رضوی خبر داد. به گزارش فارس دکتر حسین آقامیری اظهار داشت: اخیرا 12گونه حیوان در خراسان رضوی گزارش شده است که از این میان می‌توان به عقاب دریایی دم سفید، گیلانشاه دم سیاه، افعی قفقازی، سوسمار البرزی و جکوی دم کلفت اشاره کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه ساده‌ترین راه برای دفاع از حفاظت تنوع زیستی پرداختن به ارزش اقتصادی حیات‌وحش و اکوسیستم‌ها است، تصریح کرد: در کانادا کشتن ماهی خاویار برابر با قتل انسان است و برای صید غیرمجاز آن جریمه‌ای افزون بر 10 هزار دلار به اضافه 12 سال زندان در نظر گرفته می شود.

آقامیری افزود: قیمت جهانی هر کیلوگرم گوشت قورباغه شش تا هفت دلار است که تولید و صادرات آن می‌تواند ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد.

قیمت جهانی هر کیلوگرم گوشت قورباغه شش تا هفت دلار است که تولید و صادرات آن می‌تواند ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد

وی با بیان اینکه آیا کسی که یک راش را قطع می‌کند معادل آن را جایگزین می‌کند، گفت: ارزش اقتصادی یک درخت راش در طول عمر یک میلیارد و 30 میلیون ریال است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ارزش اقتصادی حجم سرپایی جنگل‌های شمال افزون بر 300 هزار میلیارد ریال و خارج از جنگل‌های شمال رقمی معادل 300 هزار میلیارد ریال است، گفت: ارزش سالانه هر هکتار جنگل خزری 9 میلیارد ریال است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سالانه به‌طور متوسط 150 تن انواع گیاهان دارویی به ارزش اقتصادی بیش از 5 میلیارد ریال فقط در گیلان برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی سالانه فرسایش خاک 10 هزار میلیارد ریال است خاطرنشان کرد: این میزان فرسایش سالانه یک درصد حجم مخازن سدهای مزبور کشور را کاهش می‌دهد.

آقامیری گفت: سالانه افزون بر 4.21 میلیون تن به ارزش 21 هزار میلیارد ریال علوفه خشک در مراتع تولید می‌شود.

تنظیم شده توسط حدیثه نصری مقدم

بخش دانش و فناوری