تبیان، دستیار زندگی
از چند روز قبل با روی صحنه آمدن نمایش‌های چند كارگردان مطرح و نام آشنا، تالار‌های تئاتر تهران پذیرای جمعیت افزون‌تری از علاقه‌مندان این هنر شده است. پیش از همه این چهره‌های كارگردانی، باید به محمد یعقوبی اشاره كرد كه همیشه با نمایش‌های اجتماعی و حساس به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش‌های چند كارگردان نام‌آشنا

نمایش

از چند روز قبل با روی صحنه آمدن نمایش‌های چند كارگردان مطرح و نام آشنا، تالار‌های تئاتر تهران پذیرای جمعیت افزون‌تری از علاقه‌مندان این هنر شده است.

پیش از همه این چهره‌های كارگردانی، باید به محمد یعقوبی اشاره كرد كه همیشه با نمایش‌های اجتماعی و حساس به مسائل روز خود، نقد و نظرهای زیادی را برانگیخته و تماشاگران بسیاری را پای كارش نشانده است. او این بار با نمایشنامه «نوشتن در تاریكی» از نوشته‌های خودش به تالار چهارسوی تئاتر شهر آمده است.

مسعود رایگان دیگر چهره‌ای است كه در حال حاضر نمایش «قاتل بی‌رحم هسه كارلسون» را در دست اجرا دارد. رایگان اگر برای مخاطبان عام‌تر بیشتر یك بازیگر سینمایی و تلویزیونی است، در نگاه تئاتری‌ها با نمایش‌هایی كه كارگردانی كرده، شناخته می‌شود. نمایش رایگان مهمان تماشاخانه ایرانشهر است.

شهرام گیل‌آبادی هم كه علاوه بر كارهای مدیریتی در سازمان صدا و سیما، همیشه در عرصه اجرای تئاتر هم حضوری پررنگ داشته است، این شب‌ها نمایش «آواز دورترین كرانه مه‌آلود زمین» را با بازی سیما تیرانداز در كارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه دارد. در این نمایش تك بازیگر، گیل‌آبادی پیروی نمایش‌های رادیویی‌اش از صدای بازیگرانی چون ژاله علو، میكائیل شهرستانی، مهرداد عشقیان، شهین نجف‌زاده، مهین نثری و مهران دوستی بهره گرفته است.

البته با روی صحنه آمدن نمایش «رستم و اسفندیار» با كارگردانی پری صابری از امروز در سالن اصلی تئاترشهر، اشتیاق تماشاگران بویژه آنان كه علاقه‌مند به تئاترهای آمیخته با موسیقی و حركات موزون هستند، برای حضور در سالن‌ها افزایش بیشتری هم پیدا خواهد كرد.

تئاتر شهر: در حالی كه سالن اصلی تئاتر شهر میزبان نمایش رستم و اسفندیار با كارگردانی پری صابری است، در تالارهای چهارسو، سایه و كارگاه نمایش به ترتیب نمایش‌های نوشتن در تاریكی از محمد یعقوبی، زندگی میان آتش با كارگردانی اصغر خلیلی و آواز دورترین كرانه مه‌آلود زمین كار شهرام گیل‌آبادی اجرا می‌شود.

فرهنگسرای نیاوران: «ماجرای عجیب پسر‌دار شدن مش كاظم حلبی» با كارگردانی گلرخ میلانی، عنوان نمایش مهمان این فرهنگسراست.

تماشاخانه ایرانشهر: 2 نمایش «قاتل بی‌رحم» هسه كارلسون با كارگردانی مسعود رایگان و «جن‌گیر» از كوروش نریمانی در این تماشاخانه روی صحنه هستند.

تالار هنر: نمایشی ویژه كودكان با نام «شب اسرارآمیز په‌په» از احمد سلیمانی در این تالار در حال اجراست.

خانه نمایش: در این تالار نمایش «سلول شماره 11» با كارگردانی حسن حاجت‌پور اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج: «روزی، گذری، روزگاری» با كارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و جواد نوری عنوان نمایش روی صحنه در این تالار است.