تبیان، دستیار زندگی
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام در آخرین دوره آزمون معادل کارشناسی ارشد سال 89 از ساعت 18 امروز خبر داد و گفت: امسال آخرین دوره این آژمون برگزار می شود ادامه برگزاری آن در سال های آینده نیاز به مصوبه و ابلاغ به سازمان سنجش دارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت‌نام آخرین دوره آزمون معادل ارشدآرشیو شد

سازمان سنجش کشور

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام در آخرین دوره آزمون معادل کارشناسی ارشد سال 89 از ساعت 18 امروز خبر داد و گفت: امسال آخرین دوره این آژمون برگزار می شود ادامه برگزاری آن در سال های آینده نیاز به مصوبه و ابلاغ به سازمان سنجش دارد.

حسین توکلی

حسین توکلی در گفت و گو با مهر ، دارا بودن مدرک معادل کارشناسی ارشد ( با ارزش استخدامی ) مورد تایید وزارت علوم، را شرط شرکت متقاضیان در این آزمون دانست و گفت: براساس سیاست های هیئت عالی سیاستگذاری نیروهای مسلح، تنها آن دسته از کارکنان نیروهای مسلح دارنده مدرک معادل کارشناسی ارشد که در نیمه دوم خدمتی بسر می‌برند مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

وی افزود: دستورالعمل‌های برگزاری آزمون برای دارندگان مدرک معادل فقط برای دارندگان مدارک معادل در رشته ‌های مرتبط با حوزه فعالیت وزارت علوم تدوین شده و پذیرش یا عدم پذیرش نتایج آزمون های مذکور برای ادامه تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تابع آن وزارت است.

معاون سازمان سنجش گفت: هدف از برگزاری این آزمون ارتقاء علمی و هموار کردن زمینه ادامه تحصیل و امکان‌ شرکت ‌داوطلبان ‌دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد در آزمون‌های ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی دکتری است.

وی با تشریح جزئیات ثبت نام در این آزمون گفت: ثبت نام فقط از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش صورت می‌پذیرد و داوطلب باید جهت تکمیل و ارسال اطلاعات از طریق اینترنت، از ساعت 18 امروز یکشنبه به سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه کنند. مهلت ثبت نام تا روز پنج‌شنبه 20 آبان در نظر گرفته شده است.

توکلی اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد لذا داوطلبان باید به وسیله کارت های عضو شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال باشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 150 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پرینت کارت شرکت در آزمون دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد برای کلیه رشته‌های انتخابی بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده از روز یکشنبه 5 تا چهارشنبه 8 دی ماه است.

معاون سازمان سنجش گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود که کد رهگیری که بعد از ثبت نام دریافت می کنند را نزد خود نگهداری کنند تا در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون دچار مشکل نشوند.

آزمون دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد در روز پنجشنبه 9 دی ماه منحصراً در شهرستان تهران برگزار خواهد شد.


جام جم آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: نوربخش