تبیان، دستیار زندگی
به مکه آمدیم و عمره تمتع را به اتمام رساندیم چند روز دیگر احرام می بیندیم وبرای رفتن به عرفات مهیا می شویم با اعمال حج تمتع هم حاجیه خانم می شویم شاد و خوشحال از اینکه در عرفات گناهانمان بخشیده شده است به همین آسانی چرا که وعده خداست کسی که عرفات را درک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاجی شدن چه آسان حاجی ماندن ...

احرام

به مکه آمدیم  و عمره تمتع را به اتمام رساندیم چند روز دیگر احرام می بیندیم وبرای رفتن به عرفات مهیا می شویم با اعمال حج تمتع هم حاجیه خانم می شویم شاد و خوشحال از اینکه در عرفات گناهانمان بخشیده شده است به همین آسانی چرا که وعده خداست کسی که عرفات را درک کند تمام گناهان گذشته اش آمرزیده می شود اما  حاجی شدن آغاز است نه پایان .

حاجی وقتی حاجی است که بتواند در حج عوض شده باشد انسان دیگری شده باشد . یک ماه تمرین انسان شدن، خوب بودن ، مهربان شدن ، پرهیز کردن از همه بدیها همه خوب است اما خوبتر آنکه تداوم بیابد.

شنیده ایم که  گفته اند هر گاه چشمتان به خانه خدا بیفتد سه حاجتتان برآورده می شود کاش همه می توانستند یک حاجتشان این باشد که حاجی شوند و حاجی بمانند.

حاجی ماندن مانند مسلمان واقعی زندگی کردن ،حاجی ماندن یعنی فاطمه گونه شدن و علی وار زندگی کردن ، حاجی ماندن یعنی همراه  محبت به ائمه  روش ،سیره و عمل آنان را در زندگی فردی و احتماعی تحقق بخشیدن.

پس بیاید برای یکدیگر دعا کنیم حاجی شویم و تا زنده ایم حاجی  بمانیم.

تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.