تبیان، دستیار زندگی
امیدی که با محرومیت حسینی برباد رفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدی که برباد رفت
سعیدعلی حسینی

بخش ورزشی- از شنبه شب اسم یک ایرانی دیگر به فهرست محرومان فدراسیون جهانی وزنه برداری اضافه شد. اما بر خلاف دیگر وزنه برداران محروم جلوی نام این وزنه برداری نوشته شده بود: "مادام العمر". این پایان داستان غم انگیز سعید علی حسینی است.

وزنه برداری که قرار بود در المپیک لندن جانشین شایسته ای برای حسین رضازاده رکوردار دسته فوق سنگین وزنه برداری دنیا باشد اما پایان علی حسینی جوان که برخی رسانه ها به او لقب "مظلوم" داده بودند بر خلاف رضازاده پایانی بود که از چند ماه پیش قابل پیش بینی بود. خودش اسفند 88 به ایسنا رفت و از "بی مهری هایی" گفت که در اردوی تیم ملی به او می شد. علی حسینی پس از آنکه نتیجه اولیه تست دوپینگش مثبت اعلام شد ادعا کرد که رضازاده چون میدانسته که او میتواند رکوردش را بزند، کاری کرده که او محو شد. ادعایی که البته هیچ گاه هم ثابت نشد و برخلاف ادعاهای سال قبل علی حسینی، وکیلش گفت که برای پلیس آگاهی ثابت شده که این وزنه بردار از داوری نیروزا استفاده می کرده است. رضازاده البته سعی کرد با سکوتش به علی حسینی بفهماند که اشتباه میکند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ سرپرست فدراسیون وزنه برداری که با ادعاهای سنگین شاگردش مواجه شده بود برای اینکه حسن نیتش را ثابت کند با خرج فدراسیون وزنه برداری وکیلی استخدام کرد که از حق علی حسینی در دادگاه فدراسیون جهانی دفاع کند. حتی رضازاده که اسم بزرگی در ورزش دنیا به حساب می آید برای اینکه به علی حسینی ثابت کند نیتش خیر است چند باری هم به بلغارستان رفت اما نتیجه آن چیزی نشد که مورد انتظار بود. خود علی حسینی می گوید که رایی که فدراسیون جهانی شنبه پیش اعلام کرد برای او قابل پیش بینی بود. می گوید از این حکم شگفت زده نشده و حتما تقدیر برای او چنین رقم زده. هر چه قدر او خودش را آرام نشان میدهد، باید واقعیت را در جایی دیگر جستجو کرد.

رکوردهایی که علی حسینی در اردوهای تیم ملی و مسابقات بین المللی ثبت کرده بود نشان میداد که علی حسینی میتواند با اختلاف فاحش نسبت به رقبایش بر سکوی اول بازیهای المپیک لندن قرار بگیرد اما یک سهل انگاری از سوی او و مسوولان فدراسیون وزنه برداری باعث شد که این وزنه بردار برای همیشه محروم شود

* علی حسینی، امیدی که بر باد رفت

تا پیش از اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کند که سعید علی حسینی مادام العمر از حضور در رقابتهای داخلی و جهانی محروم شده، علی حسینی امید اول ورزش و وزنه برداری ایران در بازیهای المپیک لندن بود. رکوردهایی که علی حسینی در اردوهای تیم ملی و مسابقات بین المللی ثبت کرده بود نشان میداد که علی حسینی میتواند با اختلاف فاحش نسبت به رقبایش بر سکوی اول بازیهای المپیک لندن قرار بگیرد اما یک سهل انگاری از سوی او و مسوولان فدراسیون وزنه برداری باعث شد که این وزنه بردار برای همیشه محروم شود. با این حال پس از اینکه نتیجه اولیه تست دوپینگ علی حسینی مثبت اعلام شد، رضازاده آس خودش را رو کرد. بهداد سلیمی با نمایشش در مسابقات جهانی ترکیه و کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره در مکان نخست جهان قرار گرفت تا دنیا بفهمد اگرچه خبری از علی حسینی نیست اما سلیمی میتواند مدال دسته فوق سنگین وزنه برداری دنیا را در المپیک و مسابقات جهانی به نام ایران کند.

سعید علی حسینی

* روابط آلوده در فدراسیون جهانی وزنه برداری

تاماش آیان اسمی است که سالهای سال به عنوان نفر اول وزنه برداری دنیا مطرح بوده. رییس بلغاری فدراسیون وزنه برداری جهان در کشورش حکومتی تشکیل داده که شاید بتوان از آن به عنوان بزرگترین مافیای ورزش نام برد. آیان که یهودی است و گفته می شود روابط ناپاکی با بنگاههای صهیونیستی دارد مافیایی را در فدراسیون جهانی به وجود آورده که به نوعی از کشورها اخاذی می کند. این طبیعی است که در رشته ای قدرتی مانند وزنه برداری ورزشکاران برای رویارویی با حریفان قدرتمندشان از مواد نیروزا استفاده کنند. هر چند نفس استفاده از این مواد غیر قانونی است اما به هر حال رویه ای است که تقریبا از سوی بیشتر وزنه برداران دنیا دنبال میشود اما اینکه چرا جواب آزمایش برخی از وزنه برداران مثبت اعلام میشود و برخی دیگر از این وزنه برداران از این غائله قسر در میروند، سوالی است که برای خیلیها بی جواب است. به هر حال واقعیت این است که سعید علی حسینی وزنه برداری که امید اول وزنه برداری ایران به حساب میامد محروم شده. محرومیتی که در ورزش ایران به ندرت اتفاق میافتد.

گروه جامعه و ارتباطات