تبیان، دستیار زندگی
9 فیلم سینمایی این روزها در سینماهای تهران روی پرده هستند که اکران این حجم از فیلم در یک مقطع به عنوان اشکالی جدی به شورای صنفی نمایش وارد است. به تعبیر اغلب سینماگران اکران پرتعداد فیلم‌های سینمایی در یک زمان موجب می‌شود تا هیچکدام از کارها آنطور که انتظ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حکمرانی سینمای فاخر و کمدی

لطفا مزاحم نشوید

«ملک سلیمان» در یک روز 50 میلیون فروخت

سینمای ایران در روزهای پایانی هفته دوم آبان ماه رونق گرفت و دو فیلم «ملک سلیمان» و «سن پطرزبورگ» با استقبال تماشاگران روبرو شدند.

به گزارش خبرآنلاین، 9 فیلم سینمایی این روزها در سینماهای تهران روی پرده هستند که اکران این حجم از فیلم در یک مقطع به عنوان اشکالی جدی به شورای صنفی نمایش وارد است. به تعبیر اغلب سینماگران اکران پرتعداد فیلم‌های سینمایی در یک زمان موجب می‌شود تا هیچکدام از کارها آنطور که انتظار می‌رود دیده نشود و بر این اساس عنوان فیلم‌سوزی به شکل اکران فیلم‌ها لقب داده می‌شود.

«ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده فیلم پرفروش امروز سینمای ایران است. این فیلم که به عنوان فیلم فاخر سینمای ایران معرفی شده و با امکانات بالایی تولید شده است، ماجرای بخشی از زندگی حضرت سلیمان(ع) است. بحرانی که قصد دارد در دو فیلم سینمایی دیگر نیز ماجرای زندگی حضرت سلیمان را دنبال کند در این فیلم ماجرای بنا شده ملک این حضرت را بیان می‌کند.

امین زندگانی بازیگر نقش حضرت سلیمان در این فیلم تجربه دیگری در کارهای تاریخی پشت سرگذاشته است و حسین محجوب، مهدی فقیه و الهام حمیدیان دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم که در روزهای پایانی هفته با استقبال گسترده مخاطب روبرو شد و فروش 17 میلیونی آن در روز چهارشنبه به 50 میلیون در پنج‌شنبه رسید. این فیلم در مجموع پس از 30 روز اکران 524 میلیون تومان فروخته است.

کمدی «سن پطرزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی دیگر فیلم نسبتاً پرفروش این روزهای سینماست. این فیلم افخمی که تفاوت‌هایی جدی با دیگر ساخته‌های این کارگردان دارد براساس فیلمنامه‌ای از محراب و پیمان قاسم‌خانی ساخته شده است و پیمان قاسم‌خانی نقش اصلی آن را ایفا می‌کند.

محسن تنابنده، اندیشه فولادوند،‌ بهاره رهنما و امید روحانی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم ماجرای دو جوان است که به صورت اتفاقی برای یافتن گنجی همراه می‌شوند. این فیلم بعد از 30 روز اکران 349 میلیون تومان فروخته است.

«لطفاً مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب در 17 سالن سینما روی پرده است. این فیلم که کیفیت ساختار و نوع پرداخت و ماجرای آن با دیگر فیلم‌های روی پرده تفاوت‌هایی جدی دارد و باران کوثری، هدایت هاشمی، افشین هاشمی و حامد بهداد از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در مدت 16 روز اکران 87 میلیون تومان فروخته است.

«بعد از ظهر سگی سگی» بعد از 30 روز 202 میلیون تومان فروخته و «هر چی خدا بخواد» نوید میهن دوست در مدت 16 روز اکران 108 میلیون تومان فروخته است. «خواب‌های دنباله‌دار» به کارگردانی پوران درخشنده در مدت دو روز اکران یک میلیون تومان فروخت و «دردسر بزرگ» در 16 روز 87 میلیون و «نخودی» جلال فاطمی در 30 روز 50 میلیون و «...و آسمان آبی» در 16 روز بیش از 10 میلیون تومان فروخته است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی