تبیان، دستیار زندگی
تا حالا کباب تابه ای درست کردید؟ همونی که گوشت رو با پیاز مخلوط میکنن و ادویه میزنن و توی تابه سرخ می‌کنند؟! حالا کباب تابه‌ای با مرغ: مرحله‌ی اول: بجای گوشت, سینه مرغ رو چرخ کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک‌بار هم تو غذا بپز!
یه غذای هتلی

کباب نگینی با مرغ

تا حالا کباب تابه ای درست کردید؟ همونی که گوشت رو با پیاز مخلوط میکنن و ادویه میزنن و توی تابه سرخ می‌کنند؟!

حالا کباب تابه‌ای با مرغ:

مرحله‌ی اول:

بجای گوشت, سینه مرغ رو چرخ کنید و بقیه اعمال رو تکرار کنید. بهتره مقداری پیازچه و آویشن هم اضافه کنید .

راستی یادتون نره مدت طبخ هم  نسبت به کباب تابه ای با گوشت خیلی کمتر میشه(3 الی 4 دقیقه کافیه). چون اگه زیاد طبخ بشه سفت میشه.

مرحله‌ی بعد:

انگشتاتون کو ؟!

ارسالی از haamid

مارمالاد پرتقال

مارمالاد پرتقال

مواد لازم :

پرتقال 4 عدد درشت

لیموترش 2 عدد درشت

شکر 1 کیلو

آب  یک و یک سوم پیمانه

مارمالاد پرتقال

طرز تهیه:

پرتقال و لیمو­ترش را بشویید و پوست آنها را با چاقو بگیرید. مقداری از سفیدی پوست را جدا کنید البته لزومی ندارد که تلخی پوست­ها گرفته شود. ولی به دلخواه می ­توانید این کار را انجام دهید.

پوست­ ها را داخل قابلمه­ ای پر از آب بریزید و بجوشانید. بعد پوست­ ها را در صافی بریزید. این کار را 3 بار تکرار کنید تا تلخی پوست­ ها گرفته شود.

سپس پوست­ ها را به صورت خلال برش بزنید و آنها را با آب و شکر درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. وقتی مایه جوش آمد، شعله را کم کنید و 15 دقیقه درِ قابلمه را ببندید تا پوست­­­ ها بپزند.

پره­های پرتقال و لیمو­ترش را به صورت مربع‌های کوچک درآورید و پوسته بیرونی و سفید پرتقال را بگیرید. اگر پوسته بین پره­‌ها هم گرفته شود، مشکلی پیش نمی­‌آید. فیله‌­ها را داخل قابلمه پوست­ ها بیفزایید و دوباره درِ ظرف را بگذارید تا مواد جوش بیاید. پس از جوشیدن، 10 دقیقه به مواد زمان دهید. شکر را که قبلاً با آب در قابلمه ریخته بودیم را روی آن بپاشید و شعله را زیاد کنید و مرتب با یک قاشق چوبی تا 5 دقیقه هم بزنید. بعد حرارت را خاموش کنید و حدود 15 دقیقه آن را همچنان هم بزنید تا میوه و شربت کاملاً مخلوط شوند.

سپس مارمالاد را درون شیشه ­ای تمیز و گرم بریزید و درِ آن را ببندید و در دمای آشپزخانه نگه دارید تا خنک شود. بعد مربا را در یخچال نگه دارید. برای جا افتادن این مارمالاد، حداقل 3 هفته زمان نیاز است و بعد از آن می ­توانید نوش جان کنید.
منبع: انجمن گل‌بانو

ارسالی از isar114

 دست کاربران آقای تبیانی درد نکنه گویا حسابی در منزل با دستپخت خوشمزشون خودی نشون میدن. پیشنهاد می‌کنم مارمالاد پرتقال رو برای صبحانه حتما درست کنید و با نون تست میل کنید و کباب تابه‌ای رو هم برای شام بپزید. نوش جان!


باشگاه کاربران تبیان