تبیان، دستیار زندگی
آخر هیجان اینجاست جدال دوستان قدیمى پرسپولیس تركیب احتمالى: فرشید كریمى، ابوالفضل حاجى زاده، على انصاریان، كریم باقرى، شیث رضایى، پژمان نورى، حامد كاویانپور، ابراهیم اسدى، داود سیدعباسى، على علیزاده و جواد كاظمیان ذخیره ها:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس - پاس پس از 10 هفته انتظار

آخر هیجان اینجاست جدال دوستان قدیمى پرسپولیس

تركیب احتمالى: فرشید كریمى، ابوالفضل حاجى زاده، على انصاریان، كریم باقرى، شیث رضایى، پژمان نورى، حامد كاویانپور، ابراهیم اسدى، داود سیدعباسى، على علیزاده و جواد كاظمیان

ذخیره ها: علیرضا حقیقى، بهروز رهبرى فرد، رضا نیك نظر، اردلان آشتیانى، مصطفى مهدوى كیا، مقداد قباخلو و محمدرضا مامانى

غایبان: مهرداد اولادى و مهرزاد معدنچى (محروم) سهراب انتظارى (مصدوم)

پاس

تركیب احتمالى:حسن رودباریان، بیژن كوشكى، هادى شكورى، محمد نصرتى، جواد شیرزاد، حسین پاشایى، جواد نكونام، پژمان جمشیدى، عیسى ترائوره، آرش برهانى و ایمان رزاقى راد

ذخیره ها: سامان صفا، خسرو حیدرى، میلاد میداودى، میثم منیعى، محسن بیاتى نیا، ستار همدانى و كیانوش رحمتى

غایب: احمد كاظم (مصدوم)

بازى حساس فصل بعد از چند بار تعویق امروز برگزار مى شود. پرسپولیس - پاس دیدارى كه حتى در بدترین شرایط تماشاگران فوق العاده اى را به استادیوم كشانده، حالا براى نهمین بار در لیگ برتر تكرار مى شود.

پرسپولیس 17 امتیازى در شرایطى مقابل تیم سوم جدول قرار مى گیرد كه چند بازى خوب را پشت سر گذاشته. بعد از شكست در دربى، آنها هنوز باخت به حریف را تجربه نكرده اند و از مجموع سه بازى انجام شده، 7 امتیاز جمع كرده اند. این در شرایطى است كه تركیب تیم بعد از بازیهاى پرانتقاد ابتداى فصل حالا بیشتر از همیشه به هماهنگى رسیده و این مى تواند درست شرایط مشابه فصل قبل را یادآورى كند.

پرسپولیسى ها در آن روزها بعد از پشت سر گذاشتن بحران مقابل پاس قرار گرفتند و در یك بازى زیبا و برتر با وجود 10 نفره شدن سه امتیاز حساس از حریف گرفتند تا در جدول رده بندى بالاتر بروند. درست مثل وضعیتى كه امروز قرمزها آن را تجربه مى كنند اما در مقابل، پاس شرایط ثابتى ندارد. آمار جالب توجه یك برد، یك باخت و یك تساوى از سه بازى باقیمانده كاملاً مشخص مى كند كه شاگردان دنیزلى چه مقطعى را پشت سر مى گذارند. آنها بعد از برد ذوب آهن هنوز نتیجه خوبى نگرفته اند ولى براى این بازى همه چیز متفاوت است. پرسپولیس و پاس بدون توجه به اتفاقات گذشته همیشه یكى از بهترین بازیهاى لیگ را برگزار كرده اند. نگاهى به بازیهاى قبلى ثابت مى كند كه حتى بازیهاى بدون گل دو تیم هم جذابیت هاى خاص خودش را داشته. پرسپولیس - پاس امروز هم تحت همین شرایط مقابل یكدیگر قرار مى گیرند. حضور پژمان جمشیدى در تركیب پاس براى بازى با تیم فصل پیش و البته عیسى ترائوره - كه حالا خیلى ها معتقدند اگر قرار باشد ضربه اى به پرسپولیس وارد شود قطعاً از طرف اوست - جذابیت هاى بازى را بیشتر مى كند.

در این میان مشكل بزرگ پرسپولیس را نباید فراموش كرد. غیبت معدنچى و اولادى مشكلى نیست كه پروین به راحتى بتواند با آن كنار بیاید. او كه دنیزلى را از بازیهاى فصل قبل به خوبى مى شناسد مى خواهد این حرف را كه«پاس را ببریم مدعى مى شویم» محقق كند. در حالى كه دنیزلى هم پس از گذراندن چند موج باشكوه كه او را تا سطح نیمكت تیم ملى بالا برد، مى داند این تك بازى وسط هفته و پیروزى در آن چه اهمیتى دارد.

پرسپولیس از مجموع دو بازى رفت و برگشت فصل پیش 4 امتیاز گرفته و از این لحاظ جلوتر از پاس قرار دارد. آنها در بازى رفت ابتدا با گل زودهنگام رزاقى عقب افتادند اما مهرداد اولادى و جواد كاظمیان در همان نیمه اول با دو گل همه چیز را به نفع پرسپولیس تغییر دادند.كاظمیان بعد از گلى كه زد به خاطر درآوردن پیراهن با توجه به كارت زردى كه از قبل داشت اخراج شد تا تیم اش 10 نفره یك نیمه تمام مقابل پاس حفظ نتیجه كند. پرسپولیس و پاس در بازى برگشت با گل هاى بیاتى نیا و انصاریان امتیازها را تقسیم كردند.

تقابل آنها همیشه پرحادثه از آب درآمده. در فصل پیش على انصاریان در حالى كه زمان زیادى از شروع بازى نگذشته بود كنار خط و در شرایطى كه برهانى به راحتى او را جا گذاشته بود با تكل خطرناك مهاجم آماده آن روزهاى پاس را متوقف كرد تا بلافاصله از بازى اخراج شود. بعد از آن هرچند دو طرف سعى مى كنند در اكثر بازیها دست به عصا كار كنند اما دوئل انصاریان - برهانى همه نگاه ها را متوجه خود مى كند. شماره 10 پاس و 8 پرسپولیس روز سختى دارند.

در بازیهاى لیگ برتر، پاس در مجموع از پرسپولیس جلوتر است. آنها بازى رفت دوره اول و هر دو بازى رفت و برگشت دوره سوم را به نفع خود تمام كرده اند.

در شرایطى كه پرسپولیس در دو بازى رفت دوره دوم و چهارم امتیاز كامل گرفته. سه بازى برگشت باقیمانده هم مساوى تمام شده. تعداد گل هاى زده پاس در مجموع بازیها 11 تا است، در حالى كه پرسپولیس 8 بار دروازه حریف را باز كرده.