تبیان، دستیار زندگی
با چند طرح و خط ساده می توانید یک اردک کارتونی زیبا بکشید. همانند نقاشی های قبل ابتدا با یک پیش طرح، کارمان را آغاز می کنیم. ابتدا با یک دایره کوچک، سر اردک را بکشید. از یک بیضی هم به عنوان بدن اردک استفاده کنید. دو خط عمودی نیز برای مشخص کردن گردن و پاه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردک هفت رنگ

اردک هفت رنگ

با چند طرح و خط ساده می توانید یک اردک کارتونی زیبا بکشید. همانند نقاشی های قبل ابتدا با یک پیش طرح، کارمان را آغاز می کنیم.

ابتدا با یک دایره کوچک، سر اردک را بکشید. از یک بیضی هم به عنوان بدن اردک استفاده کنید. دو خط عمودی نیز برای مشخص کردن گردن و پاهای آن رسم کنید.( یادتان نرود که این خطوط باید به صورت کم رنگ کشیده شود زیرا فقط یک پیش طرح است و از روی آن طرح اصلی را می کشید.)

اردک هفت رنگ

دایره ی کوچک را به عنوان سر اردک قرار دهید و شروع به کشیدن جزئیات صورت آن کنید. می توانید یک دایره ی کوچک را برای چشم در نظر بگیرید و آن را کامل کنید.

از خطوط منحنی نیز برای کشیدن نوک یا منقار آن استفاده کنید. منقار از دو قسمت تشکیل شده است. یکی قسمت فوقانی که شبیه به یک مثلث است، و بخش زیرین که قسمت فوقانی را کامل می کند.

اردک هفت رنگ

می توانید از همان دایره ای که به عنوان پیش طرح برای سر اردک در نظر گرفتید، به جای طرح اصلی استفاده کنید و همانند تصویر زیر آن را پر رنگ تر کنید. اما توجه داشته باشید تمام دایره را پر رنگ نکنید. تنها بخشی را بکشید که منقار و گردن را به یکدیگر متصل می کند.

با دقت فراوان سعی کنید قوس های گردن اردک را بکشید. چند بار این کار را تکرار کنید تا به شکل مورد نظرتان برسید.

اردک هفت رنگ

پس از کشیدن صورت و گردن، نوبت به بدن و بال اردک می رسد. بال او چیزی شبیه به یک برگ است. و یا یک مثلث دو ضلعی، و با اضلاعی که از خطوط منحنی در آن استفاده شده است.

اردک هفت رنگ

با ظرافت هر چه تمام تر قسمت زیرین بدن اردک را کامل کنید به تصویر زیر دقت کنید. می بینید که از قسمت سر و گردن شروع می شود و تا ناحیه ی بال آن ادامه پیدا می کند. این مرحله را نیز چند بار تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

پاهای اردک نیز بسیار ساده است کافی است به شکل زیر با دقت نگاه کنید. اردک به وسیله ی این پاهای پهن می تواند به راحتی در آب شنا کند.

اردک هفت رنگ

و حالا با اضافه کردن جزئیاتی که دوست دارید اردک خود را کامل کنید.

اردک هفت رنگ

پس از کامل شدن آن می توانید همانطور که انواع اردک ها را می شناسید، آن را رنگ کنید.

مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

 یک دایناسور دم دراز

زنگ نقاشی

طریقه ی کشیدن کرم شب تاب

در نقاشی صاحب سبک شوید

دوست دارید نقاشی ماهر شوید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.