تبیان، دستیار زندگی
مطمئن هستم شما عزیزان دست های خود را همیشه تمیز نگه می دارید و از آنها مواظبت می کنید. زیرا بهداشت و تمیز نگه داشتن آنها نقش مهمی در سلامتی بدن دارد. روزانه دست با اشیاء مختلفی سر و کار دارد که حاوی میکروب یا باکتری های فراوانی می باشد، و این آلودگی ها با
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست های پاکیزه

دست های پاکیزه

مطمئن هستم شما عزیزان دست های خود را همیشه تمیز نگه می دارید و از آنها مواظبت می کنید. زیرا بهداشت و تمیز نگه داشتن آنها نقش مهمی در سلامتی بدن دارد. روزانه دست با اشیاء مختلفی سر و کار دارد که حاوی میکروب یا باکتری های فراوانی می باشد، و این آلودگی ها با لمس کردن اشیاء به دست شما منتقل می شوند، پس باید حواستان باشد تا میکروب ها را به درستی از بین ببرید تا به وسیله ی دستانتان وارد بدن شما نشود. همیشه توجه داشته باشید که برای خوردن هر وعده غذایی به دقت دست هایتان را بشویید.

بهترین روش خشک کردن دست‌های خیس!

بعد از شستن دست‌ها، هنوز مقداری باکتری روی پوست وجود دارد. روش خشک‌کردن دست‌ها می‌تواند تعیین کند که تا چه حد این باکتری‌های باقی‌مانده از بین بروند یا باقی بمانند. بهترین راه، حوله‌های کاغذی است!

دست های پاکیزه

وقتی دست‌هایتان را می‌شویید، ترجیح می‌دهید، یا بهتر است بپرسم عادت دارید چه‌طور دست‌هایتان را خشک کنید؟ از حوله‌های کاغذی، دستمال کاغذی یا دست‌خشک‌کن‌ها استفاده می‌کنید؟ در مورد آخر، معمولا دست‌هایتان را جدا و ثابت نگه می‌دارید یا مانند برخی افراد عادت دارید آن‌ها را به هم بمالید؟

شاید لازم نباشد خیلی هم در این مورد وسواس به خرج بدهید، مگر این که حرفه‌ای مانند جراحی داشته باشید که در آن، برای بدن بیمار حتی یک باکتری هم دشمنی کشنده محسوب می‌شود!

روش خشک کردن دست، بر میزان باکتری‌های روی دست تاثیر می‌گذارد. وقتی شستن دست‌ها تمام می‌شود، به هر حال هنوز مقداری باکتری روی پوست دست شما وجود دارد. اگر از دست‌ خشک‌کن استفاده کنید، تعداد باکتری‌ها تا 37 درصد کم‌تر می‌شود،‌ اما به شرط این که دست‌ها را ثابت کنار هم نگه دارید. اگر دست‌ها را به هم بمالید، این رقم به 18 درصد می رسد. تفاوت چشمگیری است نه؟ اما این باکتری‌ها از کجا می‌آیند؟

به گفته محققین، مالیدن دست‌ها روی هم باعث می‌شود باکتری‌هایی که در منافذ بسیار ریز پوست وجود دارند به سطح پوست بیایند.

جالب این که از همه موثرتر استفاده از دستمال یا حوله‌های کاغذی است که حتی وقتی دست‌ها را به هم مالیده باشید،‌ باز میزان باکتری‌های پوست دست شما را کاهش می‌دهد. دلیلش هم این است که حوله یا دستمال کاغذی، باکتری‌ها را پاک می‌کند و از روی پوست شما برمی‌دارد.

تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.